یک نماینده مجلس با اشاره به اینکه برخی مسئولان جامعه تمایلی به رعایت قانون عفاف و حجاب ندارند، گفت: اراده جدی در خصوص قانون مذکور وجود ندارد، بنابراین باید فکری اساسی در این زمینه صورت پذیرد تا شاهد بهبود وضعیت حجاب در جامعه باشیم.
کد خبر: ۸۵۰۸۹۱۸
|
۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ زهره طبیب‌زاده  در خصوص قانون عفاف و حجاب اظهار داشت: این قانون به خودی خود دچار اشکال نیست بلکه در اعمال آن از سوی دستگاه‌های اجرایی شاهد کوتاهی هستیم.

وی با بیان اینکه ضمانت اجرایی مالی قانون عفاف و حجاب بسیار کم ارزش است، گفت: این قانون از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح شده است که می‌تواند باعث ترویج فرهنگ عفاف و حجاب شود و اجرای نشدن این قانون نیز قابل پیگیری است.

*نبود اراده و عزم جدی در خصوص اجرای قانون عفاف و حجاب

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه با اجرای قانون عفاف و حجاب تمام مشکلات و نگرانی‌های خانواده‌ها در این زمینه حل خواهد شد، افزود: اراده و عزم جدی در راستای اجرای قانون عفاف و حجاب از سوی دولتمردان وجود ندارد؛ درواقع اجرای این قانون هم در دولت گذشته و هم دولت فعلی ضعیف بوده است.

طبیب‌زاده با اشاره به اینکه قانون عفاف و حجاب کامل است و نیاز به اصلاح ندارد، بلکه باید دستگاه‌های موظف به فکر اجرای این قانون بیفتند، گفت: هنرمندان و ورزشکاران به عنوان الگویی برای نوجوانان و جوانان در بحث حجاب هستند، بنابراین این افراد باید در رفتار و نوع پوشش خود نسبت به مابقی افراد جامعه حساس‌تر باشند.

* مسئولان موظف تمایلی به رعایت قانون عفاف و حجاب ندارند

وی با بیان اینکه امروزه ماهواره و فضای مجازی دشمنی در کمین جوانان به خصوص در بحث خانواده و حجاب است، اظهار داشت: وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی و صدا و سیما جمهوری اسلامی باید نسبت به فیلم‌های سینمایی نظارت بیشتری داشته باشد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید در صدا و سیما به دنبال ساخت و پخش فیلم‌هایی مربوط به ترویج حجاب و تحکیم خانواده باشند، ادامه داد: مسئولان موظف و کلان جامعه تمایلی به رعایت قانون مذکور ندارند.

*8 وزارتخانه درگیر قانون عفاف و حجاب هستند

طبیب‌زاده با اشاره به اینکه 8 وزارتخانه درگیر قانون عفاف و حجاب هستند ولی اقدامی موثر را شاهد نبودیم، افزود: وزارت بهداشت، وزارت صنایع و وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی به عنوان چند وزارتخانه مهم در اجرای قانون مذکور هستند که در رأس آنها وزارت آموزش و پرورش قرار دارد.

وی با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی ‌می‌تواند در راستای اجرا نشدن این قانون از وزرا سوال کند ولی به طور کلی باید دستگاه‌های مربوطه خود به وظایف خود در این خصوص عمل کنند، گفت: موضوع قانون عفاف و حجاب فرادستگاهی است و همه نسبت به آن وظیفه دارند.

*رعایت نشدن حجاب در جامعه امری تهدید‌کننده در راستای امنیت اجتماعی

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بحث رعایت نشدن حجاب در جامعه باید به عنوان امری تهدید‌کننده در خصوص امنیت اجتماعی محسوب شود، گفت: امیدواریم در خصوص وضعیت حجاب در جامعه در سال 94 شاهد بهبود باشیم.

وی افزود: اجرای قانون عفاف و حجاب یک ضرورت است و همه باید آن را جدی بگیرند.


ارسال نظرات