خبرهای داغ:
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاههای قم گفت: کلید همدلی و همزبانی داشتن صداقت از طرف مسئولان است و حرف های دوپهلو این مساله به نتیجه ای نخواهد رسید، چرا که مردم انتظار پاسخ گویی صادقانه از مسئولین دارند.
کد خبر: ۸۵۰۸۹۰۳
|
۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، محمد توانا طی سخنانی ضمن تشکر از تلاش های تیم مذاکره کننده هسته ای کشور به بیان نکاتی پیرامون بیانیه پایانی این دور مذاکرات پرداخت.

مسئول بسیج دانشجویی استان قم با بیان اینکه امسال از سوی رهبر معظم انقلاب سال همدلی و همزبانی میان مردم و مسئولین نام گرفته است، اظهار کرد: مسئولین باید در مورد مفاد این دور مذاکرات و توافقاتی که با کشورهای طرف مذاکره داشته اند، با مردم صریح و شفاف سخن بگویند،و به وضوح مشخص کنند در این مذاکرات چه داده اند و چه دریافت کرده اند.

وی گفت:این شکل صحبت کردن مسئولین توهین به مردم است،اینکه با غرب به طور دقیق و جزیی صحبت کنند و لی با مردم ارشادگونه و کلی، پاسخ گوی انتظارات نمی باشد و متاسفانه دولت هنوز در فضای تبلیغی و نمایشی و انتخاباتی سیر می کند.

توانا با بیان اینکه دکتر صالحی از دانشمندان متعهد و توانمند کشور است گفت:دکتر صالحی قطعاً در بحث هسته ای که رشته ی تحصیلی شان می باشد استادند،و فردی هم که از آمریکا طرف مذاکره با ایشان بوده است،استاد آقای صالحی بوده است.

وی افزود: سانتریفیوژ غول چراغ جادو نمی باشد که بتواند آرزوها را براحتی برآورده کند،ازجناب صالحی به عنوان رئیس سازمان انرژی اتمی درخواست داریم به ما بگویند که قرار است چگونه با این تعداد سانترییوژ، و با چه فرمولی قصد داریم به ادامه چرخه تولید سوخت هسته ای مورد نیاز کشور بپردازیم.

توانا ادامه داد: مسئولین صادقانه به مردم بگویند که در بعد فنی تا چه حد کوتاه آمده اند و این کوتاه آمدن تا کجا ادامه دارد؟بالاخره همزبانی باید دوطرفه باشد و نمی شود انتظار داشت که تنها ملت با دولت همزبان باشند،بلکه ملت نیز از دولت این انتظار را دارند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاههای قم با تاکید بر این که همزبانی یعنی صداقت از دکتر روحانی خواست تا آیات سوره مبارکه احزاب را بخوانند و در تفسیر این سوره کمی تامل کنند که آیا واقعاً جو حاکم در دوران پیغمبر سنگین تر بوده است یا حال؟

وی با اشاره به مهندسی رهبر معظم انقلاب در این شرایط گفت:باید حقیقتاً به مهندسی رهبری تبریک ابراز کرد: چرا که طیف خاکستری جامعه با این درایت رهبری نسبت به مسائل پیرامون خود روشن تر شده است،و باید به این فرموده امام راحل ایمان آورد که پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیبی نرسد،و به نظر بنده امروز این مهندسی دقیق رهبری ،مردم را نسبت به گذشته بیدار تر و با بصیرت تر نموده است که خط سازش ما را به کجا می برد و خط مقاومت ما را به کدام سو؟و احساس می کنم ضد انقلاب ها هم حتی بعد از این توافق انقلابی شده اند.

توانا با بیان اینکه امروز زود است که در مورد اصل توافق نامه قضاوت نماییم افزود: درخواست اصلی ما از مسئولان این است که ضمن خاتمه دادن به صحبتهای شعارگونه و تبلیغ جو احساسی و کوبیدن بر طبل شادی و ذوق زدگی های احساسی که این روزها در شبکه های اجتماعی بوجود آمده است،منطقی و واضح به نمایندگان ملت و به مسئولین شورایعالی امنیت ملی و بقیه بگویند که در این مذاکرات چه امتیازاتی داده ایم و چه امتیازاتی کسب نموده ایم و اگر مشخص شد این دادن و گرفتن متوازن نیست،مشخص کنند که بر اساس چه سیاستی این مساله را پذیرفته اند؟

وی خاطرنشان کرد: کلید همدلی و همزبانی داشتن صداقت از طرف مسئولان است و حرف های دوپهلو این مساله به نتیجه ای نخواهد رسید،چرا که مردم انتظار پاسخ گویی صادقانه از مسئولین دارند.

توانا در پایان ضمن گرامیداشت یاد شهید احمدی روشن تصریح کرد: یاد رفیق عزیز و شهیدم مصطفی احمدی روشن را و اساتید محترم را گرامی می دارم و مطمئن هستم اگر در مسیر ولایت حرکت کنیم روز به روز وضع کشور بهتر خواهد شد، و از رئیس جمهور توقع داریم با ادبیات سخن گفتن خود با مردم را اصلاح کنند و به سمت همدلی و همزبانی پیش بروند.

منبع خبر: سایت سازمان بسیج دانشجوئی کشور


ارسال نظرات
پر بیننده ها