کد خبر: ۸۵۰۸۸۸۹
|
۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۵

الهویردی دهقانی نماینده مردم ورزقان و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرگزاری بسیج با بیان اینکه بسیج در هر حوزه ای که وارد شده، موفق عمل کرده است گفت: بسیج در جنگ تحمیلی توانایی های خود  را اثبات کرد و امروزه محور مقاومت در ایران و منطقه مدیون بسیج است.

وی تصریح کرد: بسیج یک تفکر است و اگر بتوانیم در مسائل اقتصادی به ویژه اقتصاد مقاومتی یک بسیج عمومی ایجاد و مردم را به عنوان بسیج وارد اقتصاد مقاومتی کنیم قطعا موجب تحقق اقتصاد مقاومتی می شود و آنچه که مقام معظم رهبری تاکید کردند رسما به دست توانای بسیج محقق خواهد شد.

نماینده مردم ورزقان با بیان اینکه در زمینه اقتصاد نظریه های مختلفی وجود دارد خاطرنشان کرد: رویکرد و برنامه ریزی های اقتصادی دولت بستگی مستقیمی به اعتقادات تیم اقتصادی دولت که به نوعی رهبران اقتصادی جامعه هستند دارد.

 دهقانی اظهار کرد: اقتصاد ما آزاد و بیشتر متاثر از اقتصاد غرب است، در ادبیات اقتصادی غرب هم چیزی به عنوان اقتصاد مقاومتی وجود ندارد و بیشتر اقتصاد ریاضتی مطرح است، در واقع اقتصاد مقاومتی ساخته و پرداخته جمهوری اسلامی ایران و شخص مقام معظم رهبری است و اینکه دولت چه میزان به اقتصاد مقاومتی معتقد است به تفکرات و برنامه های اقتصادی دولت مربوط می شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه تجمل گرایی نقطه مقابل اقتصاد مقاومتی است اذعان کرد: در واقع اقتصاد مقاومتی شرایطی غیر از ریاضت است و با پرهیز از تجمل و هزینه های اضافی، حمایت از تولید داخلی، مصرف کالای داخل و دوری از مصرف کالای خارجی سعی در مستقل کرن اقتصاد دارد ولی متاسفانه تجمل گرایی که در نقطه مقابل این اصول قرار دارد، هزینه های بالایی را به جامعه تحمیل می کند و جامعه را از تفکر تولید محوری به سمت مصرف گرایی هدایت می کند.

ارسال نظرات