مسئول امور بانوان فرمانداری ساری از برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی هفته زن در ساری خبر داد.
کد خبر: ۸۵۰۸۸۵۸
|
۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۹




 

خبرگزاری بسیج مازنران، فاطمه رحیمی در آستانه میلاد حضرت فاطمه (س) اظهار داشت: هفته زن بهترین فرصت برای تبیین ابعاد شخصیتی حضرت فاطمه(س) وجایگاه واقعی زنان است.

 

وی با بیان این که حضرت فاطمه(س) برترین الگوی دینی برای همه مسلمانان در همه عصرها و نسل ها اعم از مرد و زن است ، افزود : لحظه لحظه زندگی آن حضرت،مملو از پندها و عبرت‌ها و انذار و بشارت‌های الهی است.

 

مسئول امور بانوان فرمانداری ساری هفته زن را بهترین فرصت برای تبیین ابعاد شخصیتی حضرت فاطمه (س) و تبیین جایگاه واقعی زنان و ارتقای آن دانست و افزود: با وحدت، انسجام و همدلی بین دستگاهی می توان بهترین برنامه ها را اجرا و بهره‌برداری کرد تا بواسطه این ایام در راستای تذهیب اخلاق و نفس، گسترش فرهنگ عفاف و حجاب و سیره نبوی قدم برداشت.

 

رحیمی سیاست‌گذاری و برنامه ریزی برای برگزاری با شکوه و شایسته و ارائه برنامه های اثربخش در این هفته را از اولویت‌های ستاد بزرگداشت هفته زن اعلام کرد و گفت: باید در اجرای برنامه ها به نقش محوری زن در خانواده به عنوان مادر و نقش اجتماعی زن در عرصه اجتماعی و حضور موثر و سازنده او در عرصه‌های اجتماعی توجه شود.

 

مسئول امور بانوان فرمانداری مرکز استان در باره توانمند سازی زنان شهرستان ساری افزود :  برنامه‌ریزی‌ها و ارائه روش جهت توانمندی زنان باید با توجه به مسائل فرهنگی، سنت‌ها، راه و رسم زندگی و شیوه‌ تفکر افراد باشد تا منجر به واکنش‌های نامناسب با نگرش‌های مختلف نشود.

 

وی به مهمترین فعالیت‌های که در راستای ارتقای جایگاه زنان شهرستان ساری باید اقدام شود اشاره کرد و گفت: شناسایی و بهره گیری از ظرفیت زنان فرهیخته و نخبه برای دستیابی به توسعه پایدار، شناسایی و بهره‌گیری از فضای متناسب برای اجرای برنامه‌های فرهنگی، شناسایی آسیب‌های اجتماعی بانوان و ارائه راهکارهای برای کاهش و پیشگیری از اولویت های ارتقای جایگاه زنان است.

 

 رحیمی  همچنین به برنامه های مهم‌  هفته زن که برگزار میگردد اشاره کرد و بیان داشت : کارگاه های آموزشی فاطمه شناسی-برگزاری همایش ها و یا نشست ها در موضوعات، جشن میلاد کوثر، زن و اقتصاد وکارآفرینی، زن و سلامت و ورزش،کارگاه‌های آموزشی سبک زندگی سالم در نوع تغذیه سالم،طب سنتی، همایش تجلیل از زنان موفق، پیاده‌روی و ورزش‌های همگانی  از جمله برنامه‌های هفته زن است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها