ناوگروه سی و سوم نداجا در ادامه ماموریت خود شب گذشته طی تمرینی در چندین نوبت به اهداف هوایی تیراندازی کرد.
کد خبر: ۸۵۰۸۸۳۱
|
۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، ناو گروه سی و سوم اعزامی نیروی دریایی ارتش متشکل از ناو لجستیک بندرعباس و ناو موشک انداز شهید دریابان نقدی در مراحل پایانی ماموریت خود در آبهای آزاد و جنوب شرق آسیا، به انجام تمرینات عملیاتی رزمی در دریای عمان پرداخت.

از آنجا که یکی از اهداف اصلی ناوگروههای اعزامی نداجا به آبهای آزاد، حراست از خطوط مواصلاتی و محافظت از کشتی‌های تجاری در برابر خطرات است، تمرین تیراندازی و مقابله با اهداف هوایی یکی از عملیات های مهم در طول این ماموریت‌هاست.

در ناوگروه سی و سوم نیز این تمرین با هماهنگی و دقت بالای پرسنل صورت گرفت و شب گذشته در چندین نوبت به اهداف هوایی تیراندازی شد.

در این تمرین شبانه 4 قبضه توپ 20 م.م از ناوبندرعباس و سامانه‌های توپ 40 م.م و 20 م.م ناو نقدی اقدام به تیراندازی کردند.

پیش از انجام این تمرین، پیام واضح و روشنی حاوی زمان دقیق (تاریخ و ساعت) و نیز موقعیت جغرافیایی محل تیراندازی به زبان لاتین بر روی کانال عمومی به اطلاع همه شناورهای موجود در منطقه رسیده و پس از اطمینان از ایمن بودن منطقه، اقدام به انجام ماموریت می‌شود.

ناوگروه سی و سوم اطلاعاتی، عملیاتی و آموزشی نیروی دریایی ارتش ماموریت خود را از ابتدای بهمن ماه سال گذشته آغاز کرده و تاکنون در بنادر کشورهای سریلانکا، اندونزی و هند پهلو گرفته است.
ارسال نظرات