با امضای تفاهم‌نامه میان وزارت ارشاد و اتحادیه ناشران انجام شد
محمود آموزگار رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران از امضای تفاهم‌نامه میان وزارت ارشاد و این اتحادیه خبر داد و گفت:‌ به موجب این تفاهم‌نامه به مدت سه سال فعالیت‌های اجرایی و مدیریتی کمیته‌های نمایشگاه به تشکل‌های نشر سپرده شد.
کد خبر: ۸۵۰۸۸۲۳
|
۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمود آموزگار، رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران، با اشاره به واگذاری نمایشگاه کتاب تهران به بخش خصوصی گفت: با توجه به مصوبه شورای سیاست‌گذاری بیست و هشتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران مبنی بر واگذاری کامل نمایشگاه به تشکل‌های نشر طی یک پروسه سه ساله، تفاهم‌نامه‌ای بین معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران به عنوان نماینده تشکل‌های نشر کشور منعقد شد که به موجب آن فعالیت‌های اجرایی و مدیریتی کمیته‌های نمایشگاه به تشکل‌های نشر واگذار شد.

وی ادامه داد:  این اتفاق برای نخستین‌بار انجام شده است و به همین دلیل این موضوع یکی از نکات شاخص بیست هشتمین دوره نمایشگاه کتاب تهران است زیرا برخی کمیته‌ها به شکل کامل به تشکل‌های نشر واگذار شده است. همچنین تشکل‌های نشر در دیگر کمیته‌ها نیز نمایندگانی دارند تا به مرور زمان تجربه ما برای برگزاری نمایشگاه افزایش یابد.

آموزگار در تشریح این تفاهم‌نامه مشترک اظهار کرد: این تفاهم‌نامه مخصوص به بیست و هشتمین دوره نمایشگاه کتاب تهران است، اما بر اساس مصوبه شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه قرار است این مصوبه ظرف سه سال انجام شود. این نکته را باید یادآوری کنم که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این آمادگی را داشت تا این مسئولیت را به شکل کامل‌تری به تشکل‌ها واگذار کند. اما نظر ما این بود که این موضوع به مرور انجام شود تا به مشکل خاصی برخورد نکنیم.

سخنگوی شورای سیاست‌گذاری بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در پایان گفت: امیدوارم تشکل‌های نشر این مسئولیت را به بهترین نحو ممکن انجام دهند تا در آینده شاهد افزایش مسئولیت‌های اجرایی و مدیریتی به تشکل‌های نشر باشیم. رویکرد دولت یازدهم و به ویژه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی واگذاری بخش‌های مختلف به نهادهای خصوصی است و ما علاقه‌مندیم که این واگذاری با یک شیب ملایمی انجام شود تا ضمن  واگذاری نمایشگاه شاهد افزایش کیفیت نمایشگاه نیز باشیم.

راه‌اندازی اپلیکیشن‌های اطلاع‌رسانی در نمایشگاه

محمدحسین متولی مدیر کمیته اطلاع‌رسانی بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از راه‌اندازی اپلیکیشن‌های اطلاع‌رسانی برای تلفن‌های دارای سیستم عامل اندروید و IOS  خبر داد.

وی درباره برنامه‌های این کمیته در این دوره از نمایشگاه کتاب تهران تصریح کرد: برای نخستین بار است که اطلاع‌رسانی نمایشگاه کتاب تهران به بخش خصوصی واگذار شده است و به همین منظور برنامه‌هایی را برای اطلاع‌رسانی این حوزه در نظر گرفته‌ایم.از آنجا که اطلاع‌رسانی ارتباط مستقیمی با فروش دارد امسال تصمیم داریم که اطلاع‌رسانی را با دقت بیشتری انجام دهیم. همچنین بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده قصد داریم از فضای مجازی در اطلاع‌رسانی بهره‌برداری بیشتری کنیم.

متولی با اشاره به تولید اپلیکیشن‌های اطلاع‌رسانی برای گوشی‌های همراه در نمایشگاه کتاب تهران گفت: با هماهنگی‌های انجام شده در پی آن هستیم تا اپلیکیشن اطلاع‌رسانی نمایشگاه کتاب تهران را راه‌اندازی کنیم. این اپلیکیشن بر روی تلفن‌های دارای سیستم عامل اندروید و IOS قابلیت نصب خواهد داشت و به راهنمایی بازدیدکنندگان خواهد پرداخت.

مدیر کمیته اطلاع‌رسانی ادامه داد: همچنین قصد داریم با ایجاد سایت اطلاع‌رسانی از طریق ایمیل و پیامک نیز به اطلاع‌رسانی درباره نمایشگاه کتاب تهران و بخش‌های مختلف آن بپردازیم.

ارسال نظرات