خبرهای داغ:
معاون تعلیم و تربیت بسیج سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) گفت: با توجه به تلاش‌های صورت گرفته بیش از ۵ هزار حلقه صالحین در مساجد و کانون‌های بسیج استان قم برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۵۰۸۸۱۹
|
۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت الاسلام اسماعیل امیر‌زاده که در دفتر خبرگزاری تسنیم قم حضور یافته بود طی سخنانی با اشاره به اهمیت اخلاص در زندگی اظهار داشت: ما باید تلاش کنیم که در هر عرصه‌ای که مشغول به فعالیت هستیم در کار‌هایمان اخلاص داشته باشیم تا به موفقیت برسیم.

وی افزود: برای موفقیت در کار‌هایمان باید به آن برکت بدهیم که این برکت به وسیله اخلاص در کاری است که برای رضای خداوند انجام می‌شود.

امیرزاده با اشاره به دیدار‌هایی که از برخی خبرگزاری‌ها در استان قم داشته بیان کرد: من اخلاص در کار و فعالیت را در برخی از خبرگزاری‌های قم مشاهده کردم که این موضوع زمینه‌ای برای موفقیت آن‌ها می‌شود.

معاون تعلیم و ترییت بسیج سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) با بیان اینکه رسانه‌های خارجی اخبار دروغ به مخاطبان خود ارائه می‌دهند عنوان کرد: در کشورهای غربی رسانه‌ها خبر‌ها را به صورت ضد و نقیض بیان می‌کنند ولی در رسانه‌های داخلی به دلیل اینکه کار برای رضای خداوند صورت می‌گیرد خبر‌ها به صورت جامع و کامل و صحیح منتقل می‌شود.

معاون تعلیم و تربیت سپاه قم با اشاره به برگزاری حلقه‌های صالحین در استان قم تصریح کرد: در بحث ارکان شجره طیبه صالحین آیت الله سعیدی به عنوان استاد شجره طیبه صالحین در استان قم فعالیت می‌کنند که اساتید شجره طیبه صالحین هر استانی توسط مقام معظم رهبری انتخاب می‌شود.

امیر‌زاده اظهار داشت: در مرحله پس از استاد شجره طیبه صالحین سرمربی حلقه صالحین فعالیت می‌کند که 29 نفر در استان قم در این عرصه فعالیت می‌کنند و حتی برخی از آن‌ها در حد درجه اجتهاد هستند و از سواد علمی بسیار بالایی برخوردار‌ اند.

وی گفت: مربی‌های حلقه‌های صالحین نیز در استان قم فعالیت می‌کنند که بیش از 300 نفر هستند و 60 درصد آن‌ها را قشر روحانیت تشکیل می‌دهد.

معاون تعلیم و تربیت سپاه قم با بیان اینکه استان قم در زمینه برگزاری حلقه‌های صالحین فعالیت خوبی دارد بیان کرد: با توجه به تلاش‌های صورت گرفته امروز بیش از 5 هزار حلقه صالحین برای اقشار مختلف مردم در مساجد و کانون‌های بسیج استان قم برگزار می‌شود.

امیر‌زاده با اشاره به اهداف برگزاری حلقه‌های صالحین در استان قم عنوان کرد: هدف ما از برگزاری حلقه‌های صالحین کادرسازی برای انقلاب در ابعاد تربیتی، بصیرتی و معرفتی است.

وی با بیان اینکه حلقه‌های صالحین برای همه قشرهای مختلف مردم برنامه دارد تصریح کرد: ما برای 20 رده قشری مردم برنامه‌های دینی و تربیتی داریم که شامل ورزشکاران، اصحاب رسانه و هنرمندان می‌شود.

وظیفه رسانه‌های انقلابی انتقال مفاهیم صحیح به مردم است

حجت‌الاسلام اسماعیل امیرزاده نیز با حضور در دفتر خبرگزاری فارس قم طی سخنانی ابراز کرد: بیشترین آمار خبر در استان قم مشاهده می‌شود.

وی افزود: ظرفیت خبری خوبی در قم وجود دارد و خبرنگاران هم از این ظرفیت به خوبی استفاده می‌کنند.

معاون تعلیم و تربیت بسیج استان قم با اشاره به حلقه‌های صالحین گفت: تشکیل حلقه متربیان در استان قم که حدود 5 هزار حلقه هستند و همچنین حلقه‌های مربیان و سرمربیان نیز در مجموع شبکه‌ای به هم پیوسته را به وجود آورده‌اند.

وی ادامه داد: به این ترتیب مباحث بصیرتی، معرفتی، تربیتی و معرفتی اگر در یک حلقه مطرح شوند، به دیگر حلقه‌های پایین‌تر هم منتقل می‌شود.

امیرزاده با اشاره به تشکیل حلقه‌های صالحین از سال 87 عنوان کرد: این حلقه‌ها هر روز در حال رشد و پیشرفت هستند و در نظر داریم از ظرفیت رسانه‌ها نیز برای توسعه بیشتر آنها استفاده کنیم.

معاون تعلیم و تربیت بسیج استان قم تصریح کرد: دشمنان درصدد هستند مردم با روحانیت در ارتباط نباشند و منطقه حوزه‌های را نشوند ضمن اینکه شایعه‌سازی از دیگر راهکارهای دشمنان برای ضربه زدن به جوامع اسلامی است و این کار از طریق رسانه‌ها انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در این وضعیت بسیجیان و رسانه‌ها دارای وظایفی هستند به این ترتیب که باید مطالب صحیح را به دیگران منتقل کنند.

امیرزاده با اشاره به تاثیرگذاری انتقال مفاهیم دینی از طریق رسانه‌ها به مردم عنوان کرد: در واقع حلقه‌های صالحین به واسطه فعالیت رسانه‌های انقلابی هر روز در حال تشکیل هستند.

معاون تعلیم و تربیت بسیج استان قم گفت: لازم است مباحث بصیرتی، معرفتی و تربیتی در قالب فعالیت رسانه‌ها مورد توجه قرار گیرد و البته قم در این بین دارای ظرفیت‌های مختلفی بوده و قابل قیاس با دیگر استان‌ها نیست.

وی با بیان اینکه حضور مراجع عظام تقلید و بیش از هزار نفر از مجتهدین در قم یکی از ظرفیت‌هایی است که حتما باید مورد استفاده قرار گیرد خاطرنشان کرد: حلقه‌های صالحین در این بین شکل سازمانی بهره‌مندی از این ظرفیت‌های معرفتی به شمار می‌روند.

امیرزاده افزود: بسیاری از سرمربیان حلقه‌های صالحین در قم دارای مدارک دکتری و همچنین اجتهاد در حوزه علمیه هستند.

معاون تعلیم و تربیت بسیج استان قم با اشاره به مطرح شدن مباحث مختلف در حلقه‌های صالحین عنوان کرد: می‌توان از ظرفیت خبرگزاری‌ها و رسانه‌های استان در راستای ترویج این مباحث استفاده کرد.



ارسال نظرات
پر بیننده ها