عضو کمیسیون صنایع و معادن گفت: دلیل عمده موفقیت های بسیج اعتقادی کار کردن آنان است، در واقع اعتقاد به خدامحوری، روحیه جهادی و فرهنگ بسیجی حاکم بر عملکردهای بسیج از جمله دلایل موفقیت های آنان است.
کد خبر: ۸۵۰۸۷۹۳
|
۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۱
روح الله عباسپور عضو کمیسیون صنایع و معادن و نماینده مردم بوئین زهرا در گفتگو با خبرگزاری بسیج با بیان اینکه یکی از ضرورت ها و الزامات اقتصاد مقاومتی، داشتن روحیه بسیجی است گفت: اگر بخواهیم اقتصاد مقاومتی عملیاتی و اجرایی شود و فرمان مقام معظم رهبری ظهور و بروز پیدا کند از جمله الزامات آن حاکمیت فرهنگ بسیجی بر مردم و دستگاه های اجرایی، تدوینی و قضائی کشور است بدین معنا که اگر ما با روحیه اعتقادی و جهادی حاکم بر بسیج به اقتصاد مقاومتی ورود پیدا کنیم قطعا اقتصاد مقاومتی محقق خواهد شد.

وی تصریح کرد: بعد از انقلاب جهاد سازندگی با تدبیر حضرت امام کارآمدی و تاثیرگذاری بسیار زیادی در حوزه دفاع مقدس و در عمران و آبادانی روستاها داشته است، بعد از اینکه جهاد با جهاد کشاورزی ادغام شد خلأ  جهاد سازندگی احساس شد، در حال حاضر که بسیج سازندگی تشکیل شده است می تواند بخشی از این خلأ را پر کند.

عباسپور با بیان اینکه بخشی از پروژه هایی که در اختیار بسیج سازندگی قرار می گیرد از حیث کیفیت، سرعت کار و کاهش قیمت تمام شده بسیار خوب بوده است اظهار کرد: دلیل عمده این موفقیت ها  اعتقادی کار کردن بسیج است، در واقع اعتقاد به خدامحوری، روحیه جهادی و فرهنگ بسیجی حاکم بر عملکردهای بسیج از جمله دلایل موفقیت های آنان است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن خاطرنشان کرد: بسیج در هر حوزه ای که ورود کرده نقشی تاثیرگذار داشته است، بسیج در محیط علمی و دانشگاهی، در حوزه اقتصاد، در حوزه فرهنگ و همچنین در سایر حوزه ها موفقیت های خوبی کسب کرده است.

نماینده مردم بوئین زهرا با بیان اینکه یکی از دلایل عدم موفقیت دولت در حوزه اقتصاد مقاومتی عدم اقبال به طرح های اقتصادی بسیج است عنوان کرد: دولت در بحث اقتصاد به جای توجه به ظرفیت و قابلیت های داخلی نگاه خود را به دستگاه دیپلماسی معطوف کرده است و منتظر توفیقات دستگاه دیپلماسی در مذاکرات هسته ای است تا از این طریق بتواند مشکل اقتصاد را حل کند، این در شرایطی است که دولت قبلا معتقد بود هفتاد تا هفتاد و پنج در صد مشکلات اقتصادی کشور به دلیل سوء مدیریت است و تنها بیست تا بیست و پنج درصد به تحریم ها وابسته است ولی امروز حل مشکلات اقتصادی کشور را به دیپلماسی و خارج گره زده است و این یکی از دلایل عدم موفقیت دولت است.

عباسپور در خاتمه اظهار کرد: دولت در بحث اقتصاد مقاومتی، اعتقادی ورود پیدا نمی کند، بنده معتقدم اگر ما در انقلاب پیروز شدیم و اگر در هشت سال دفاع مقدس توفیقاتی داشتیم به خاطر جنبه اعتقادی بوده است. در حقیقت روحیه اعتقادی، جهادی و بسیجی بسیار حائز اهمیت است، یکی دیگر از دلایل موفق نبودن دولت در زمینه اقتصاد پیری کابینه است که موجب شده علاوه بر رکود اقتصادی شاهد رکود بر دولت نیز باشیم، رکود به این معنا که پویایی، جنب و جوش و تحرک لازم در دولت وجود ندارد.   

ارسال نظرات