بسیج دانشجویی دانشگاه تهران خطاب به اردوغان:

ظرفیت‌های موجود جهت ایجاد آرامش و همگرایی در منطقه را از بین نبرید

بسیج دانشجویی دانشگاه تهران در نامه‌ای خطاب به اردوغان با بیان اینکه آرامش و همکاری و حفظ احترام متقابل بیشتر از آنچه که در نظر می‌آید ضروری است، گفت: ظرفیت‌های موجود جهت ایجاد آرامش و همگرایی در منطقه را از بین نبرید.
کد خبر: ۸۵۰۸۷۵۷
|
۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۷
به گزارش خبرگزاری بسیج، بسیج دانشجویی دانشگاه تهران در نامه‌ای خطاب به اردوغان رئیس جمهور ترکیه اعلام کردند: این همه تجربه موفق همکاری بین کشور ما و ترکیه نشان داده که آرامش و همکاری بین دو ملت و حفظ احترام متقابل بیشتر از آنچه که در نظر می‌آید ضروری است.

متن این نامه بدین شرح است:

« جناب آقای رجب طیب اردوغان

ریاست جمهوری محترم ترکیه

سلام علیکم؛

ضمن عرض خیر مقدم به حضرتعالی به مناسبت ورود به ام‌القرای جهان اسلام و آرزوی رخت بر بستن تروریسم دولتی در منطقه، با کمال تاسف باید عرض کنیم مسئله سفر حضرتعالی به پایتخت ایران اسلامی در هفته اخیر حاشیه های بسیاری پیدا کرده است که گذشتن از آن ها به آسانی ممکن نیست.

گویا فرموده بودید که «ایران در حال تعقیب داعش تنها به این دلیل است که خود جانشین آن شود» و یا گفته بودید «ایران سعی دارد بر منطقه مسلط شود ... این وضع را نمی‌توان تحمل کرد» و آنگاه که نمایندگان قانونی ملت ایران در مجلس شورای اسلامی به این سخنان شما اعتراض کرده‌اند، عتاب آلوده پاسخ داده اید که «نمایندگان مجلس ایران در سطح من نیستند»، «آنکه در مورد رفتن یا نرفتن به ایران تصمیم می‌گیرد، ما خواهیم بود». لذا از همین جا برادرانه نکاتی را به جنابعالی متذکر می شویم.

 جناب آقای رئیس جمهور!

با توجه به آنکه متاسفانه منطقه‌ای که ملت ما و شما در آن زندگی می‌کنند بیش از آنکه نظام‌های مردمی را به خود ببیند شاهد حکومت های دست نشانده دیکتاتوری بوده که تا ذره‌ای فرصت پیدا می‌کنند سودای کشور گشایی به سرشان می‌افتد و برای این امر هم به هیچ یک از اصول انسانی پایبند نیستند. لذا گویا فضای ستیز و ناآرامی به جزء لاینفک از این منطقه تبدیل شده است.

با این حال ایران اسلامی بحمدالله از این امر مبرا است و بر عکس قریب به اتفاق کشورهای منطقه، کشور ما به اتکای مردمی اداره می‌شود که هیچگاه کسی سابقه دست اندازی به یک وجب خاک کشور دیگری را در حافظه تاریخی‌اش از او سراغ ندارد.

بر پایه همین امر خدمت شما متذکر می‌شویم که نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز، نماینده ملتی هستند که بر پایه آرای مردمی بر سر کار آمده اند. لذا اگر نسبت به امری گلایه دارند شایسته است تا برخوردها به گونه‌ای باشد که «ظرفیت‌های موجود جهت ایجاد آرامش و همگرایی در منطقه» از میان نرود.

آقای اردوغان!

فرموده‌اید که ایران به این دلیل در تعقیب داعش است که خود جانشین آن شود. آیا تا به حال دقت کرده‌اید که داعش دست پرورده چه نوع تفکر و چه شیوه رفتاری است؟ مرکز حمایت‌های مادی و معنوی و آموزش‌های نظامی داعش در ایران است؟ بهتر است به سوریه، عراق و یمن بنگرید تا ببینید که منطقه ما را آتش فراگرفته است. چه کشورهایی حامی این آتش افروزی‌ها هستند! آوارگان سوری،خانه‌های ویران شده عراق و کشتار بی‌شرمانه مردم یمن را در نظر آورید،آیا ملت ما در صدد دست اندازی به منطقه است!

با این همه تجربه موفق همکاری بین کشور ما و ترکیه نشان داده که آرامش و همکاری بین دو ملت و حفظ احترام متقابل بیشتر از آنچه که در نظر می‌آید ضروری است. در راستای همین امر هم هست که از شما دعوت می‌کنیم که با شرکت در جلسه پرسش و پاسخ با دانشجویان دانشگاه تهران ضمن بیان دیدگاه هایتان در حوزه‌هایی همچون دست آوردهای نقش آفرینی منطقه‌ای ترکیه، نقش کشور شما در یکپارچگی و وحدت بین امت اسلامی، اوضاع فعلی و نتایج زیان بار حضور نیروهای افراطی در منطقه و به ویژه در سوریه ،عراق و یمن و همچنین نوع و نحوه مواجهه با رژیم غاصب صهیونیستی؛ پاسخگوی سوالات فراوان دانشجویان ایرانی باشید.

رهایی از بند دیکتاتوری و تروریسم و همچنین سربلندی و صلح را برای تمامی مردم منطقه آرزومندیم».

ارسال نظرات