اردوهای جهادی، تجلی اخلاص بسیجیان است/پیروی از شهدا هدف حضورم در اردوهای جهادی است

برگزاری اردوهای جهادی در مناطق محروم، یکی از عرصه های تجلی اخلاص بسیجیان، برای آبادانی کشور است.
کد خبر: ۸۵۰۸۶۹۳
|
۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۲:۱۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گیلان، برگزاری اردوهای جهادی در مناطق محروم، یکی از عرصه های تجلی اخلاص بسیجیان، برای آبادانی کشور است و معمولا نامی از افرادی که در بخش های مختلف فرهنگی، آموزشی، عمرانی در این مناطق کار می کنند، برده نمی شود و به صورت فی سبیل الله و رایگان و برای خدمت به افراد محروم وبا هدف اجرای فرمایشات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) برگزار می شود.

اردوهای جهادی را اگر عمیق تر واکاوی کنیم، "باقیات الصالحات" و مصداق سفارش معصومین(ع) که "اهمیت و ثواب خدمت به خلق حتی از طواف خانه خدا هم بالاتر است"، "کسی که روز خود را آغاز کند و به امور مسلمین اهتمام نداشته باشد، مسلمان نیست" و "خدمت مردم به یکدیگر در جلب رحمت الهی-سوره زخرف آیه 32" و بسیاری از جلوه های دیگر می باشد.

کنگ گذاری 60 متری هدایت آب و فاضلاب برای جلوگیری از تخریب جاده در روستای مزگده

وحید خسرومرادی، مسئول فرهنگی قرار گاه جهادی شهدای گمنام، درگفتگو با خبرنگارخبرگزاری بسیج ازگیلان؛ با اعلام اینکه اولین دوره اردوهای جهادی به صورت قرار گاه، درگیلان برگزار می شود، اظهارکرد: یادواره 7 شهید روستای سیاه مزگی، اکران فیلم های سینمایی، ارسال پیامک های فرهنگی، اهدای البسه به محرومان منطقه، برگزاری کلاس های قرآن، زبان، کامپیوتر وکاردستی برای بچه ها، از جمله فعالیت های فرهنگی و آموزشی قرارگاه جهادی شهدای گمنام درروستاهای مزگده وسیاهمزگیِ احمدسرگوراب شهرستان شفت است.

وی یکی از فعالیت های عمرانی قرار گاه، در روستای مزگده را گنگ گذاری برای هدایت آب وفاضلاب عنوان و اعلام کرد: برای این کار، در روستای مزگده ازتوابع احمدسرگوراب شفت، حداکثر 8 نفر از دانشجویان در روزهای مختلف فعالیت کردند.

خسرومرادی با اشاره به اینکه 85 عدد گنگ و تقریبا 15 تا 20 کیسه سیمان برای 60 مترگنگ گذاری استفاده شده است، افزود: آبهایی که از بالای کوه به سمت روستا روان می شدند، جاده را تخریب می کرد وازاین جهت، لوله گذاری هدایت آب و فاضلاب، برای روستا لازم ومفید است.

مسئول فرهنگی قرارگاه جهادی شهدای گمنام با بیان اینکه مشارکت وهمکاری دهیار، بسیار کم بود، گفت: دانشجویان بسیجی، با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، به صورت فی سبیل الله، برای آبادانی مناطق محروم خدمت می کنند.

پیروی از راه شهدا هدف شرکتم در اردوی جهادی است

مسئول اجرای پروژه زمین ورزشی قرارگاه جهادی شهدای گمنام در روستای سیاهمزگی نیز در گفتگو با خبرنگارخبرگزاری بسیج؛ با اشاره به اینکه این زمین ورزشی، به مساحت 700 متر مربع ساخته می شود، بیان کرد: از هفتم فروردین، این کار را آغاز کردیم و اتمام آن ده تا دوازده روز طول می کشد.

مرتضی پاک شریفی با تاکید براینکه دانشجویان بسیجی از روز شروع پروژه، به صورت تمام وقت و یکسره مشغول فعالیت هستند، تصریح کرد: هدف از این تلاش ها، قدم برداشتن در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری( مدظله العالی) وپیروی از خط شهداست چرا که آنان، به دفاع از ایران اسلامی پرداختند و در این زمان، پیروی از آنان، فعالیت در عرصه سازندگی کشور است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار