استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: دولت تدبیر و امید در راستای تمرکز زدایی و ایجاد توازن منطقه ای 71 میلیارد تومان در شرایط سخت و بحران مالی به شهرداری های این استان کمک کرد و اظهار امیدواری کرد، این توجهات بیش از پیش تداوم یابد.
کد خبر: ۸۵۰۸۶۸۱
|
۱۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۳

موسی خادمی با حضور مهندس هوشنگ خندان دل معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور و هیات همراه در جمع شهرداران استان در یاسوج، گفت: در استانی که سرجمع اعتبارات عمرانی آن بیش از 300 میلیارد تومان است، کمک 70 میلیارد تومانی به شهرداری ها عدد خوبی است و انتظار داریم، دولت در سال جاری توجه بیشتری به شهرداری های 17 گانه این استان داشته باشد.

وی اظهار داشت: شهرداری های این استان به دلیل وابستگی به عوارض وعدم درآمدزایی پایدار، حجم بالای بدهی از دستگاه های مختلف اجرایی، جذب  بی ضابطه و تعدد و تمرکز بالای نیروی انسانی که امروز خط قرمز ما در شهرداری ها شده است با مشکلات عدیده ای روبرو هستند.

خادمی ابراز داشت: با توجه به اینکه درآمد اصلی شهرداری ها از محل عوارض است وبه دلیل پایین بودن قدرت مالی و سطح درآمد و پس انداز کم مردمی وصول عوارض هم ناچیز می باشد، لذا شهرداری ها با مشکلات مالی مواجهند، کمک و مساعدت دولت به انها ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

به گفته استاندار، نداشتن تجهیزات و امکانات  کافی در شهرداری ها  و عدم قدرت خرید، آنها را در خدمات رسانی به شهروندان با مشکل مواجه کرده است.

استاندار تصریح کرد: شهرداری ها علاوه بر اینکه به برخی از دستگاه های مختلف بدهکارند، بدهی 18 میلیارد تومانی تعدادی از آنها به شرکت گاز بابت CNG  ها از دیگر مشکلات آنها است.

دکترخادمی ادامه داد: توان مالی کم شهرداری ها و مطالبات معوقه آنها از برخی دستگاه های  اجرایی مانده از سال های گذشته باعث شده است تا حوزه فعالیت شهرداری ها محدود و کار خدمات رسانی به مردم در حوزه شهری با مشکلات همراه باشد.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه، شهرداری های این استان به شدت نیازمند کمک های فنی و اعتباری دولت هستند، تاکید کرد: در سال جاری شهرداری های 17 گانه این استان بطور ویژه و بیش از پیش مورد توجه و عنایت  دولت قرار بگیرند.

دکتر خادمی بر کمک و همکاری مسئولین توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور برای ایجاد سامانه پرداخت الکترونیکی عوارض نوسازی شهرداری های استان تاکید کرد.

خادمی برهماهنگی بیشتر شوراهای اسلامی و دستگاه های اجرایی با شهرداری ها و داشتن برنامه های جامع و پایبند بودن به قانون و مقررات و وظایف به شهرداران تاکید کرد.

ارسال نظرات