معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: کمبود فضای سبز شهرهای کهگیلویه و بویراحمد جای نگرانی دارد
کد خبر: ۸۵۰۸۶۷۴
|
۱۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۳

پژمان نیک‌اقبالی ظهر امروز در جلسه شهرداران استان کهگیلویه و بویراحمد با استاندار و معاون عمران توسعه شهری و روستایی وزیر کشور به ظرفیت‌های کهگیلویه و بویراحمد در زمینه‌های مختلف اشاره کرد و اظهار داشت: به دلیل پتانسیل‌های خوب گردشگری این استان هر ساله به تعداد گردشگران و مسافران اضافه می‌شود که در نوروز امسال یک میلیون نفر در استان اسکان داده شدند.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه حضور گردشگران و مسافران در این استان نسبت به سال گذشته افزایش 11 درصدی داشته، عنوان کرد: بر اساس آمارها بالغ بر سه میلیون نفر از جاذبه‌ها، اماکن زیارتی و مناطق دیدنی کهگیلویه و بویراحمد در نوروز امسال بازدید کردند.

وی به بارش‌ باران در ابتدای سال جدید اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال زراعی تاکنون 366 میلی‌متر باران در این استان باریده که نسبت به میانگین مشابه سال گذشته 116 میلی‌متر کاهش بارندگی وجود دارد.

این مسئول ادامه داد: به دلیل قرار گرفتن این استان در معبر سایر استان‌های کشور شاهد رشد 80 درصدی تردد در محورهای استانی بودیم، ضمن اینکه نسبت به سال قبل 30 درصد کاهش تصادف داشتیم و 30 درصد تصادفات منجر به فوت افزایش داشته است.

نیک‌اقبالی در ادامه سخنان خود به افزایش اعتبار شهرداری‌های استان اشاره کرد و افزود: افزایش بودجه جاری نسبت به بودجه عمرانی نگران‌کننده است.

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد ضمن ابراز نگرانی از کمبود فضای سبز در شهرهای این استان گفت: متوسط فضای سبز در شهرهای کهگیلویه و بویراحمد 7/33 متر است که در شهر یاسوج سرانه فضای سبز 9 متر، دوگنبدان 8، دهدشت 4/7 و سی سخت 35/2 است در سایر شهرهای استان سرانه فضای سبز پایین و برخی شهرها مانند شهر سرفاریاب سرانه فضای سبز صفر است.

وی به مشکلات شهرداری‌ها اشاره کرد و یادآور شد: از مجموع دو هزار و 360 نیروی فعال شهرداری‌های استان تنها 236 نیرو رسمی و پیمانی هستند که این موضوع بیانگر وضعیت نامناسب استخدامی در شهرداری‌های کهگیلویه و بویراحمد است.

این مسئول نبود درآمد پایدار را از دیگر مشکلات شهرداری‌ها دانست و اضافه کرد: سیما و منظر شهری در این استان وضعیت مطلوبی ندارد و همچنین آسفالت و فضای سبز تا سایر زیرساخت‌های شهری و فرهنگ‌سراها، فضای ورزشی، تفریحی و فرهنگی نیز مشکلاتی را دارد.

اقبالی به مشکلات شوراهای اسلامی هم اشاره کرد و گفت: شورای اسلامی در شهرهای کوچک به لحاظ آشنا بودن مردم با یکدیگر انتخاب می‌شوند و همین موضوع باعث شده نفوذ به گونه‌ای باشد که برخی حرکت‌های قانونی شهرداری‌ها تحت شعاع شورا قرار گیرد.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نبود ماشین‌آلات و سایر تجهیزات را از دیگر مشکلات استان دانست و خواستار نگاه ویژه سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور به این استان شد.

در این جلسه برخی شهرداران، مدیرکل دفتر شهری، مدیرکل دفتر فنی استانداری و مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری به بیان مشکلات موجود در استان پرداختند.

 

ارسال نظرات