باهنر در نخستین جلسه شورای مرکزی جامعه اسلامی مهندسین:
دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: مذاکره کنندگان دقت کنند تا در متون مورد توافق هرگز از واژه‌ها و تعابیری که امکان تفسیر و تأویل وجود دارد، استفاده نکنند.
کد خبر: ۸۵۰۸۶۲۹
|
۱۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۹
به گزارش خبرگزاری بسیج، عصر روز یکشنبه اولین جلسه شورای مرکزی جامعه اسلامی مهندسین با حضور محمدرضا باهنر و جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و اعضای شورای مرکزی در دفتر مرکزی برگزار شد.

در ابتدای این جلسه محمدرضا باهنر با تبریک فرارسیدن سال جدید به اعضاء این تشکل و عموم ملت بزرگ ایران گفت: امسال سال برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی است و رهبر معظم انقلاب با درایت این سال را سال همدلی و همزبانی دولت و ملت نام نهادند و ما اثرات این نامگذاری هوشمندانه را هم در عرصه داخلی و هم در سیاست خارجی خواهیم دید . وی ابراز امیدواری کرد در سالی که بهار آن معطر به عطر دل انگیز فاطمی (س) است ملت ایران همچون همیشه در جهان در پرتو انوار فاطمی سرافراز و سربلند باشد.

در ادامه، مفاد بیانیه لوزان بر اساس مستندات مربوطه توسط اعضاء مورد بررسی قرارگرفت و محمدرضا باهنر به سوالات اعضاء درخصوص وضعیت بیانیه، اقدامات آتی جمهوری اسلامی ایران و تفاهم نهایی تا دهم تیرماه توضیحاتی ارائه داد.

باهنر در بخشی از اظهارات خود به دوران پساتحریم اشاره کرد و افزود: فارغ از موضوعاتی که درخصوص توافق گفته می‌شود نکته‌ای که باید به آن توجه داشت و نباید از آن غفلت کرد، این است که حقیقتاً برای اقتصاد کشور در سطح کلان باید توجه بیشتری شود. آنچه که به اقتصاد ما ضربه می‌زند فقط ناشی از تحریم نیست و شاید سهم تحریم‌ها در وضعیت اقتصادی کشور به 30 درصد هم نرسد. اما ما برای داشتن اقتصادی قوی و مقاوم در برابر ضربه‌ها و تهدیدات چاره ای جز حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتیمطابق آنچه که رهبر معظم انقلاب فرمودند، نداریم.

وی ادامه داد: سالهاست که کشور ما با تحریم‌های غربی‌ها و امریکایی‌ها روبروست و عمر بسیاری از این تحریم‌ها به چندین سال می‌رسد؛ اما آنچه که بیش از تحریم به ما ضربه می‌زند بی توجهی به اقتصاد مقاومتی و بی تدبیری در حوزه‌های عملکردی است.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: من بارها گفته‌ام که علاج اقتصاد ما توجه به مسائل بنیادی و حل ریشه‌ای معضلاتی همچون اشتغال، رکود و تورم است و هرگز نباید فکر کرد که همه مسائل اقتصادی با رفع تحریم‌ها حل می‌شود.

باهنر ضمن تشکر از تلاش‌های بی وقفه مسئولین دیپلماسی کشور و تیم مذاکره کننده هسته‌ای و توفیقات کسب شده تصریح کرد: مرحله‌ای که از مذاکرات از امروز تا دهم تیرماه طی می‌شود قطعاً حساس تر و مهم تر از قبل است و مذاکره کنندگان ما باید دقت نمایند تا حقوق هسته‌‌ای ملت بزرگ ایران حفظ شود.

وی یادآور شد: رفتارهای طرف مقابل بارها نشان داده است که قابل اعتماد نیستند؛ لذا باید این دقت وجود داشته باشد تا هرگز از واژه‌ها و تعابیری که امکان تفسیر و تأویل وجود دارد، در متون مورد توافق استفاده نشود تا فرصتی برای تفسیر و تغییر معاهدات از جانب طرف مقابل فراهم نشود و امیدواریم که مذاکره کنندگان ما با دقت و توجه فراوان از حقوق ارزشمند و مسلّم ملت ایران دفاع و حفاظت کنند و انشاءالله دعای خیر ملت ایران همراه آنها در این کارزار دیپلماتیک خواهد بود و لطف و عنایت خداوند شامل حال ملت بزرگ ایران و فرزندان آنها در جبهه دیپلماسی خواهد شد.

ارسال نظرات