نتانیاهو:

توافق اخیر یک توافق بد تاریخی است

نتانیاهو در گفتگو با ان بی سی نیوز مدعی شد: این توافق به هر اندازه که تاریخی و مهم است، به همان میزان، از نظر تاریخی نیز بد است زیرا باعث می‌شود عمده‌ترین تروریست زمان ما همچنان زیرساخت‌های گسترده اتمی را در اختیار داشته باشد.
کد خبر: ۸۵۰۸۶۲۷
|
۱۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۲

 

به گزارش خبرگزاری بسیج، نتانیاهو در گفتگو با شبکه تلویزیونی ان بی سی نیوز آمریکا؛ درباره اظهارت مجری مبنی بر اینکه چرا نباید حتی اجازه بدهیم این توافق به مدت شش ماه اجرایی شود تا پای بندی ایرانیان به این توافق با محک بزنیم گفت البته ما نمی خواهیم توافقی از میان برداشته شود بلکه می خواهیم توافق بد از میان برداشته شود. این توافق به هر اندازه که تاریخی و مهم است، به همان میزان، از نظر تاریخی نیز بد است زیرا باعث می شود عمده ترین تروریست زمان ما همچنان زیرساخت های گسترده اتمی را در اختیار داشته باشد.

نخست وزیر اسرائیل ادامه داد به یاد داشته باشید که حتی یک سانتریفوژ هم نابود نمی شود، هزاران سانتریفوژ به فعالیت خود ادامه می دهند. حتی یکی از تاسیسات از جمله تاسیسات زیر زمینی هسته ای ایران نیز بسته نمی شوند. این توافقی است که براساس آن ایران همچنان توان تولید مواد هسته ای مورد نیاز برای بمب های هسته ای زیادی را در اختیار خواهد داشت و با برداشته شدن تحریم ها، این کشور میلیاردها دلار در اختیار خواهد داشت که نه در بیمارستان ها، مدارس و جاده های این کشور بلکه در ماشین جهانی ترور خود و ماشین نظامی خود که در خاورمیانه به شدت مشغول است، تزریق می شود.
وی گفت بزرگترین تروریست دوران ما نباید به توان گسترده هسته ای که در نهایت می تواند به بمب اتمی منجر شود، دسترسی داشته باشد. این نگرانی اسرائیل، منطقه و همه جهان است.

نتانیاهو درباره اینکه آیا با موضع گیری خود در برابر توافق، نگران انزوای اسرائیل نیست گفت نه من این نگرانی را ندارم. همه جهانیان نیز از توافق هسته ای با کره شمالی استقبال کردند، در آن زمان نیز بازرسان حضور داشتند و کارشان را انجام می دادند. همه از این مساله استقبال کردند ولی مشخص شد که توافقی بسیار بد است و حال همه می دانیم که کره شمالی در چه موضعی قرار دارد. به نظر من، همین مساله می تواند در خصوص ایران نیز صدق کند با این تفاوت که ایران به مراتب خطرناک تر از کره شمالی است.

وی ادامه داد ایران، یک قدرت شبه نظامی اسلامی است که براساس سلطه منطقه ای و در واقع سلطه جهانی ساخته شده است. خودشان نیز آشکارا همین را می گویند؛ آنان همین چند روز پیش در خیابان های تهران شعار مرگ بر آمریکا سر می دادند. همان خیابان هایی که (برای این توافق) جشن گرفته شده بودند. به بزرگترین تروریست دوران خود به برنامه اتمی که بتواند با آن بمب اتمی درست کند، اجازه دسترسی ندهید. این برای همه ما بسیار بد است.

نخست وزیر اسرائیل درباره اینکه آیا در صورتی که آمریکا و سازمان ملل این توافق را اجرایی کنند، همچنان گزینه حمله نظامی به ایران را مد نظر دارد یا نه گفت من تنها اسرائیلی هستم که هرگز صحبت از گزینه های نظامی نمی کنم ولی باید بگویم که راه حل دیپلماتیک را ترجیح می دهم. مساله اینجاست باید برداشته شدن نهایی محدودیت ها در ایران باید در صورتی باشد که رفتار این کشور نیز تغییر یافته باشد؛ یعنی اینکه آنان به تجاوز گری خود در منطقه پایان بدهند، به تروریسم در سراسر دنیا خاتمه دهند و به درخواست و فعالیت برای نابود کردن اسرائیل پایان بدهند.

وی گفت اینها ملزوماتی هستند که باید برای توافق به دنبالشان رفت و امنیت و صلح واقعی را برایمان به ارمغان می آورد.


منبع: خبرگزاری نسیم

ارسال نظرات