خبرهای داغ:
در سال 94؛

شهید حجت‌الاسلام «‌احمد هاشمی» به عنوان شهید شاخص کبودراهنگ معرفی شد

فرمانده سپاه ناحیه کبودراهنگ گفت: شهید حجت‌الاسلام " ‌احمد هاشمی" به عنوان شهید شاخص شهرستان کبودراهنگ درسال ۹4 از سوی سپاه انصارالحسین علیه السلام استان همدان معرفی شد.
کد خبر: ۸۵۰۸۵۹۸
|
۱۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از کبودراهنگ، محمود بداغی با بیان اینکه شهید حجت‌الاسلام «‌احمد هاشمی» به عنوان شهید شاخص شهرستان کبودراهنگ در سال ۹4 از سوی سپاه انصارالحسین(ع) معرفی شد، اظهار داشت: زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا و افکار و اندیشه های آنان نسل امروز را در برابر توطئه‌های فرهنگی دشمنان بیمه می کند.

وی با اشاره به امنیت و آسایش امروز ایران اسلامی اظهار داشت: امینت امروز ما مرهون تلاش شهدا و ایثارگرانی است که با نثار جان خود اجازه ندادند دشمنان به اهداف پلید خود دست یابند.
فرمانده سپاه ناحیه کبودراهنگ با بیان اینکه برنامه های بسیج در شهرستان کبودراهنگ به نام و یاد شهدا برگزار خواهد شد، اظهار داشت: ذکر خاطرات و افکار و اندیشه های شهدا، برکات فراوانی دارد و باعث تقویت روحیه ایثار و شهادت و از خود گذشتگی در بین نسل جوان می شود.
وی در معرفی شهید حجت الاسلام احمد هاشمی گفت: شهید هاشمی عالم و مجاهدی ولایت مدار بود که رشادت های فراوانی برای پیروزی انقلاب اسلامی در کبودراهنگ و استان همدان از خود نشان داده است.
بداغی از شهید هاشمی به عنوان مبارزی بی امان با ظلم و ستم رژیم طاغوتی یاد کرد و گفت: شهيد حجت الاسلام هاشمی مصداقی از آیه «رحماء بينهم و اشدا علي الكفار» بوده است که در دوستی و مهربانی با مردم زبانزد بوده است.
وی گفت: شهید هاشمی ‌در وقايع فرهنگی، اجتماعی و سياسی کبودراهنگ در دوران قبل و بعد از پيروزی انقلاب اسلامی نقش مهمی داشته به طوری که برای پيشبرد اهداف انقلاب،‌ منشأ خدمات شده است.
فرمانده سپاه ناحیه کبودراهنگ افزود: شهید هاشمی بواسطه كسب تعاليم اسلامي در حوزه های علميه، با قيام امام راحل همراه بوده است و تحت رهبری پيامبر گونه امام خمینی (ره) در تهیه و پخش اعلامیه های امام راحل و برپايی جلسات مذهبی و سیاسی نقش مهمی ایفا کرده است.

گفتنی است؛ حجت الاسلام شهید احمد هاشمی در سال۱۳۳۹ در خانواده‌ای متدین و مذهبی در کبودراهنگ چشم به جهان گشود و از همان ابتدا با محبت خاندان نبوت رشد و پرورش یافت.شهید احمد هاشمی
هنوز کودکی نورسیده بود که داغ از دست دادن پدر بر دلش فرو نشست. او با تلاش مضاعف مادرش در مسیر صحیح زندگی حرکت نمود و وارد مدرسه نظامی کبودراهنگ گردید.
مقطع راهنمایی را در پایگاه شهید نوژه گذراند و دوران متوسطه را در دبیرستان ابن سینای همدان سپری کرد. در سال ۵۷ همزمان با اخذ دیپلم به جمع مبارزین انقلابی پیوست و علیه رژیم پهلوی به فعالیت پرداخت.
با پیروزی انقلاب اسلامی به قم عزیمت کرده و کسب علوم دینی را برگزید. با شروع جنگ تحمیلی از سوی حوزه علمیه قم به جبهه‌های جنگ عزیمت کرده و عاشقانه در عملیات‌های بزرگی چون ثامن الائمه شکست حصر آبادان، طریق القدس، رمضان و بسیاری دیگر شرکت نمود.
شهید هاشمی همواره در تلاش و تکاپو جهت کسب رضایت حق تعالی بود به همین خاطر در مناطق مختلف جنگی به مجاهدت و پایداری می‌پرداخت و لحظه‌ای از مسیر حق و حقیقت جدا نمی‌گردید.
او آن‌قدر در کسوت یک رزمنده شهادت طلب در جبهه دین خدا مبارزه نمود، تا آنکه سرانجام در عملیات کربلای یک که به منظور آزادی شهر مهران حاضر شده بود به مقام رفیع شهادت نائل شد.
انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار