پهلوان :

بیانیه مذاکرات سوئیس بیشتر شبیه توافقنامه بود

دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با اشاره به مذاکرات هسته‌ای سوئیس گفت: متأسفانه این ابهام وجود دارد که تحریم‌ها در دو مرحله برداشته خواهند شد. باید این ابهام از بین برود و زمان برداشته شدن تحریم‌ها دقیقاً مشخص باشد.
کد خبر: ۸۵۰۸۵۷۴
|
۱۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۴
به گزارش خبرگزاری بسیج، علی پهلوان دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان ، ضمن قدردانی از زحمات و تلاش‌های تیم مذاکره کننده‌ هسته‌ای گفت: آنچه بعد از بیانیه‌ای که توسط آقای ظریف در مذاکرات لوزان قرائت شد متوجه شدیم این بود که متن قرائت شده بیشتر شبیه یک توافقنامه بود تا بیانیه.

وی افزود: ما در این مذاکرات چند خط قرمز داشتیم که باید به آنان توجه می‌شد ولی به نظر می‌رسد آنچنان که باید به خطوط قرمز در این مذاکرات توجه نشده است.

پهلوان به تفسیرهای متفاوتی که از بیانیه سوئیس شد، اشاره کرد و افزود: متأسفانه چند تفسیر متفاوت از متن این مذاکرات قرائت شد که اگر روی این مسئله حساس نباشیم، در آینده ضرر خواهیم کرد. مذاکره‌کنندگان باید در توافق نهایی این مشکل را حل کنند و از کلماتی که تفسیرهای مختلفی دارد استفاده نکنند و دقیقا منظور خود را بیان کنند.

این فعال دانشجویی تصریح کرد: متأسفانه این ابهام وجود دارد که تحریم‌ها در دو مرحله برداشته خواهند شد. باید این ابهام از بین برود. باید زمان برداشته شدن تحریم‌ها دقیقاً مشخص باشد و تحریم یکجا و در یک مرحله برداشته شود.

پهلوان در خاتمه گفت: باید دقیقاً مشخص شود چه تحریم‌هایی برداشته خواهد شد و آیا تحریم‌هایی که برداشته می‌شود تحت عناوین مختلف بازنخواهد گشت.

ارسال نظرات
آخرین اخبار