عضو کمیسیون امنیت‌ملی مجلس به خطر افتادن هژمونی آمریکا، ضعف رژیم‌صهیونیستی و شکست پی‌ درپی داعش در عراق و سوریه را سه دلیل اصلی حمله عربستان به یمن می‌داند.
کد خبر: ۸۵۰۸۵۰۱
|
۱۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمدصالح جوکار عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی، در خصوص تجاوز عربستان سعودی به یمن و کشتار افراد غیرنظامی، زنان و کودکان بی‌گناه در شهر‌های مختلف از جمله صنعا، اظهار داشت: تجاوز عربستان سعودی به کشور یمن یک تجاوز آشکار به حاکمیت و زیر پا گذاشتن تمامیت ارضی یمن است؛ عربستان با این اقدام سبب بی‌ثباتی منطقه و ناامنی شده است. 

وی گفت: عربستان بیشترین ضرر را از این تجاوز خواهد کرد، زیرا تجربه دخالت در اختلافات داخلی بحرین را اگر مرور کنیم، خواهیم دید که عربستان در سرکوب بیداری اسلامی مردم بحرین نتوانست عملکرد خوبی  داشته باشد و تنها با کشتار بی‌رحمانه تنها خشونت را گسترش داد.

عضو کمیسیون امنیت‌ملی مجلس درباره اهداف تجاوز عربستان به یمن، تصریح کرد: به خطر افتادن هژمونی آمریکا در منطقه، ضعف رژیم‌صهیونیستی و شکست پی‌درپی داعش در عراق و سوریه سه دلیل عمده برای حمله به یمن است. عربستان در زمانی که احساس کرد منافع خود و غرب در خاورمیانه در خطر است دست به تجاوز زد تا بتواند با ابتکار عمل خود معادلات را به نفع آمریکا و رژیم‌صهیونیستی تغییر دهد.

جوکار تاکید کرد: مردم یمن به واسطه بیداری اسلامی و در پی احقاق حقوق بوده‌اند و امروز با سرکوب عربستان در مسیر حق خود جدی تر قدم بر خواهند داشت. البته شایعه‌هایی مبنی بر حضور ایران در یمن کاملا عملیات روانی است که دشمن برای دخالت دادن ایران دست به طراحی چنین برنامه‌هایی زده است که ما قویا این موضوع را تکذیب می‌کنیم.

وی در پایان با آرزوی موفقیت برای مردم یمن گفت: امیدواریم جامعه جهانی به کمک مردم یمن بیاید و عربستان نیز به کشتار بی رحمانه خود پایان دهد زیرا نتایج بسیار سنیگینی در انتظار عربستان خواهد بود.

ارسال نظرات