دبیر انجمن اسلامی دانشگاه تربیت مدرس با بیان اینکه سابقه سیاه آمریکا در خدعه‌گری آشکار است، گفت: متن بیانیه لوزان به گونه‌ای است که آمریکا می‌تواند مطابق میل و خواسته خود آن را تفسیر کند.
کد خبر: ۸۵۰۸۴۵۳
|
۱۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، علی سلطانی‌وش دبیر انجمن اسلامی دانشگاه تربیت مدرس ، ضمن اشاره به زحمات تیم مذاکره کننده و قدردانی از آنها گفت: چند نکته بسیار مهم در نشست لوزان و خروجی مطبوعاتی آن دیده می‌شود که موجی از نگرانی های جدید را بین مردم ایران بوجود آورده است که تفاوت در متن انگلیسی و فارسی بیانیه یکی از آنهاست.

وی با اشاره به این تفاوت افزود: نباید متن تفاهم و توافق احتمالی در آینده به گونه‌ای باشد که طرف مقابل بتواند تفسیرهای  مطابق با میل و منافع خود داشته باشد اما در بیانیه لوزان چنین چیزی مشاهده نمی‌شود چراکه سابقه سیاه دشمنان ما نشان داده است که از هیچ حیله و خدعه‌ای در راه به زانو در آوردن ملت ایران و متوقف کردن پیشرفتمان دریغ نخواهند کرد

سلطانی وش ادامه داد: تاکید غرب و آمریکا بر راستی آزمایی و اعتماد سازی از سوی طرف ایرانی است اما سوالی که اینجا به ذهن می‌رسد این است که طرف مقابل چه تضمینی برای عمل به تعهدات خود به ایران خواهند داد و اساسا آیا می‌شود به کشورهایی مثل آمریکا و انگلیس اعتماد کرد؟

این فعال دانشجویی تصریح کرد: آیا پس از تبدیل 8500 کیلو ذخایر اورانیوم به 300 کیلو، اگر طرف مقابل مثل گذشته عهد شکنی کرد و تعهدات خود را زیر پا گذاشت چقدر زمان لازم است تا دوباره این ذخایر ارزشمند که با قطره قطره خون شهدا جمع شده است به حالت اولیه برگردد؟

سلطانی‌وش با اشاره به صحبت‌های وزیر امور خارجه کشورمان خاطر نشان کرد: آقای ظریف در برنامه تلویزیونی بارها متذکر این نکته شد که «مذاکرات یعنی بده بستان» و ما باید برای گرفتن خواسته هایمان از مواردی هم چشم پوشی کنیم و در راستای اعتماد سازی، امتیازاتی به آنها بدهیم!

دبیر انجمن اسلامی دانشگاه تربیت مدرس گفت: حال از آقای وزیر این سوال را باید پرسید که مگر نه این است که دانش و فناوری صلح آمیز هسته ای حق مسلم ما ایرانیان است حال چرا ملت ایران باید برای داشتن حق مسلم و قانونی خود از داشته‌های خود و زحمات بی‌دریغ دانشمندان و خون شهدای هسته ای بگذرد و به قول شما «بده- بستان» داشته باشد.

وی در پایان با اشاره به شعار سال که توسط مقام معظم رهبری تبیین شده است گفت: با توجه به امر رهبری تا آخرین نفس با دولت محترم همدل و همزبان هستیم و خواهیم بود اما این به معنای آن نیست که در مقابل زیاده خواهی های دشمنان و کوتاه  آمدن مسئولان، سکوت کنیم. آمریکا برای ما شیطان بزرگ و غیر قابل اعتماد بوده ، هست و خواهد بود.

ارسال نظرات