علی اشرف خانلری
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران:
خیرگزاری بسیج: مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران در اجتماع پاسداران به مناسبت آغاز سال نو گفت: انسان پیام ها و درس های بزرگی از تحول و بهار و خزان طبیعت می آموزد.
کد خبر: ۸۵۰۸۴۴۵
|
۱۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۷

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ حجت الاسلام والمسلمین نظری افزود: همانطور که طبیعت خزان و بهار دارد، انسان هم از درون خزان و بهار دارد. فرق آن در این است که خزان در طبیعت جنبه جبری دارد و آمدن و رفتن و تغییر فصل ها دست ما نیست اما بهار و خزان وجود انسان در دست خود اوست.

انسان می تواند با اراده و اختیاری که خداوند در وجود او قرار داده نوسانات زندگی بین خزان و رشد و شکوفایی را به طراوت، سرسبزی و نور و روشنایی تبدیل کند.  

وی با اشاره به آیه ای از قرآن کریم گفت: زندگی انسان مومن همیشه با طراوت و بهاری است و در زندگی او خزان و مردگی وجود ندارد، بر خلاف طبیعت که در زمستان می میرد، به خواب می رود و ثمر نمی دهد، انسان هر وقت بخواهد همیشه و در همه فصل میوه و ثمر می هد. انسان این توان را دارد که در زمستان هم زندگی سبز و با طراوت داشته باشد.  

نظری افزود: درس دیگری که از بهار می گیریم این است که نسبت به تحولات درونی خود حساس بوده و به رفتار و گفتار خود توجه داشته باشیم و کاری نکنیم گناه باعث خزان زندگی مان شود.

 وی با بیان حدیثی از پیابر اکرم (ص) گفت: پیامبر فرمود اگر روزی بر من بگذرد که در آن روز دانشی نیاموزم که به برکت آن خودم را به خدا نزدیک نکنم طلوع آن روز برای من برکتی ندارد. بنابر این روز با برکت روزی نیست که در آن علم و پول بیشتری بدست بیاوریم بلکه روزی است که  کسب علم و ثروت ما را به خدا نزدیک تر کند.

عمر طولانی هم به تنهایی برکت نیست چون بیشترین و طولانی ترین عمر را شیطان دارد اما این عمر با برکت نیست بلکه عمر با برکت در سایه ایمان، تقوا و دینداری به دست می آید.

امام سجاد فرمدند خدایا به من آقدر عمر بده که بتانم عر خودم را صرف اطاعت از تو کنم اگر عمر من در خدمت شیطان شود مرا قبض روح کن قبل از اینکه ناخشنودی تو متوجه من شود.

همچنان که به برکات مادی ما اضافه می کنی به عرض زندگی ما که همانا تقوا ایمان و دینداری است، افزوده شود نه بر طول زندگی ما.

نظری تصریح کرد: همانطور که قبل از سال نو خانه تکانی  انجام می شود و مردم ضایعات را جمع کرده و از زندگی خارج می کنند، زیباتر از آن این است که خانه تکانی دل هم داشته باشیم و همچنان که محیط زندگی را تمیز می کنیم  محیط قلب را هم از کینه  و کدورت و کبر و رذایل اخلاقی پاک کنیم و پلیدی ها را از درون خود بزدائیم و قلب خود را از هرگونه گناه و زنگار پاک کنیم تا محل نزول فرشتگان شود.

بهار برهانی بر وجود رستاخیز است فصل بهار زنده شدن طبیعت و بیدار شدن زمین از خواب زمستانی و فصل بازآفرینی دوباره است. این یک هشدار جدی برای انسان است که همان خدایی که طبیعت را زنده می کند بعد از مرگ نیز ما را زنده خواهد کرد

و همانطور که در بهار روئیدنی ها از دل زمین بیرون می آید در قیامت هم آنچه انسان در نهاد داشته بیرون می ریزد بنابر این باید در بهار قیامت را بسیار یاد کنیم.

آنچه از زمین می روید رشد می کند و به کمال می رسد ما هم باید برای به ثمر نشستن وجودمان به برکت تقوا و دین و دیانت همگامی و همزبانی با طبیعت داشته باشیم. پیام مقام معظم رهبری و نامگذاری سال توسط ایشان هم راهگشاست که باید در همه امور خود در دستور کار قرار دهیم.   

ارسال نظرات