خبرهای داغ:
بیانیه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه های استان همدان:

دولت باید به توافق به عنوان مکمل اقتصاد مقاومتی نگاه کند

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه های استان همدان در واکنش به اتفاقات هسته ای لوزان بیانیه ای صادرکرد.
کد خبر: ۸۵۰۸۳۳۱
|
۱۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان،شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان همداندر واکنش به اتفاقات هسته‌ای لوزان در بیانیه‌ای اعلام کرد: دولت بایستی به توافق به عنوان مکمل اقتصاد مقاومتی نگاه کند اما متاسفانه نشانه ای از این موضوع دیده نمی شود.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسمه تعالی

با گذشت قریب به یک سال و نیم از عمر دولت تدبیر و امید به تعبیر رئیس محترم دولت گام دوم تعامل سازنده دولت با غرب در موضوع هسته ای برداشته شد. ضمن قدردانی از تلاش های تیم مذاکره کننده هسته ای که یکی از رکوردهای تاریخی را در مذاکرات در سطح جهان به نام خود ثبت کردند نکات ذیل را در خصوص این مذاکرات و بیانیه صادره به دولت محترم یادآوری می کنیم.

1. اینکه دولت تلاش دارد از طریق دیپلماسی سنگ تحریم‌ها را از پیش پای حرکت ملت شریف ایران به سمت قله‌های پیشرفت بر دارد قابل تحسین است اما نگاه دولت به این بیانیه و یا حتی توافق تیر ماه به عنوان استراتژی دولت برای حل مشکل اقتصادی نگاهی عقیم است.

حل مشکل اقتصادی صرفاً با شکل‌گیری اقتصاد درون نگر و برون نگر، اقتصاد دانش بنیان، اقتصاد جدا شده از نفت و تولید محورو در یک کلام اقتصاد مقاومتی ممکن است. در صورت عدم توجه به این مساله حتی در صورت انعقاد بهترین توافق، ایران به بازار مصرف کالاهای اروپا و امریکا مبدل شده و تولید داخلی در اثر واردات متلاشی می گردد. لذا دولت بایستی به توافق به عنوان مکمل اقتصاد مقاومتی نگاه کند اما متاسفانه نشانه ای از این موضوع دیده نمی شود.

2. سابقه آمریکا نشان داده است به عهد و پیمان خود پایبند نیست نمونه واضح آن قرارداد الجزایر است که آمریکا متعهد شده است در امور داخلی ایران دخالت نکند اما در سی سال گذشته بعد از این قرارداد شاهد دخالت روزانه ای آمریکا در امور داخلی کشورمان هستیم که البته همیشه پاسخ خود را از ملت بزرگ ایران دریافت کرده است. لذا دولت در قبال امتیاز گسترده ای که به طرف غربی واگذار کرده است و تضمین های عملی که پذیرفته است (ازجمله تایید آژانس به عنوان شرط اقدامات غرب ذکر شده است) لازم است تضمین های کافی را دریافت نماید. که هیچ نشانه ای از این موضوع نه در بیانیه ای مورد تایید وزارت خارجه کشورمان و نه در تفسیر آمریکای آن مشاهده نمی شود.

3. متاسفانه مانند توافق ژنو در حالی که امتیازات ایران به طرف مقابل دقیق، قابل شمارش، قابل راست آزمایی است امتیازات غرب به ایران که جزء حقوق بدیهی ملت است با تعابیر ابهام آمیز، کلی و بدون تضمین ذکر شده است.

4. تمایز میان قرائت آمریکایی از بیانیه و قرائت رئیس جمهور محترم کشورمان نشانه این است آمریکا که حتی در حرف پایبند به تعهدات مذاکرات طولانی یک و نیم سال گذشته نیست در حالی که جناب آقای روحانی از لغو یک باره تحریم‌ها در روز اول اجرای توافق صحبت می‌کند طرف امریکایی از تعلیق مرحله به مرحله تحریم های هسته ای بحث می کند لذا آنچه به دست آمده نه لغو تحریم‌ها بلکه تعلیق است و نه یک بار است بلکه مرحله به مرحله است و نه کلیه تحریم ها است که تحریم های هسته ای است.

لذا ما دانشجویان انقلابی دانشگاه های همدان ضمن تشکر از تلاش دولت و تیم مذاکره کننده، ذوق زدگی از مسئله ای که در بهترین حالت حداکثر 20 درصد در مسائل اقتصادی مردم موثر است و تاثیر آنچنانی بر قیمت مرغ و پرتقال ندارد را خلاف تدبیر دانسته و امیدوار است که دولت با توجه جدی به دیدگاه های کلیه صاحب نظران موافق و مخالف بتواند به بهترین وجه هم در محیط اقتصاد داخلی و هم در عرصه دیپلماسی موفقیت در خور مردم ایران نائل آید. انشاا...

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه های استان همدان

انتهای پیام/

ارسال نظرات