خبرهای داغ:
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نهاوند خبر داد

بازدید 170 هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری شهرستان نهاوند

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نهاوند با اشاره به بازدید بیش از 170 هزار نفر در ایام نوروز از جاذبه‌های گردشگری نهاوند گفت: به طور متوسط روزانه 8 هزار نفر از مراکز گردشگری و موزه‌های این شهرستان بازدید داشته‌اند.
کد خبر: ۸۵۰۸۳۲۵
|
۱۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از نهاوند، محسن جانجان اظهار داشت: شهرستان نهاوند با بیش از 201 آثار تاریخی و طبیعی مانند سراب گیان با جنگل‌های طبیعی، سراب های گاماسیاب، گنبد کبود، بنفشه، فارسبان، باغات زیبای حاشیه شهر، حمام حاج‌آقا تراب، مسجد جامع، موزه مردم‌شناسی، موزه تاریخ و فرهنگ و موزه شهدا، به عنوان بهشت گمشده ایران زمین پذیرایی بیش از170 هزار مسافر و گردشگر نوروزی بود.

وی با بیان اینکه جاذبه‌های طبيعی، سرابهاي زيبا و ابنيه های تاريخی نهاوند باعث جلب گردشگران به اين شهرستان شده است، اظهار کرد: به طور متوسط روزانه 8 هزار نفر از مراکز گردشگری و موزه‌های این شهرستان بازدید داشته‌اند که بیشترین میزان بازدید مربوط به سراب گیان با بیش از 40 هزار گردشگر بوده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نهاوند افزود: اوج بازدید از سراب های نهاوند در روز طبیعت به ثبت رسید که هزاران نفر از سراب گیان و گاماسیاب و سایر سراب‌ها بازدید کردند و از طبیعت بکر نهاوند لذت بردند.

وی گفت: بعد از سراب گیان که مانند هر سال در صدر مکان های پربازدید نوروزی قرار دارد سراب گاماسیاب، حمام حاج آقا تراب و موزه های نهاوند در رده های بعدی اماکن پربازید قرار دارند.

جانجان عنوان کرد: با ساماندهی های انجام شده، سه موزه تاریخ و فرهنگ، شهدا و خانه تاریخی شهید قدوسی نیز امسال با هدف ترویج و اشاعه فرهنگ و تاریخ بومی نهاوند پذیرای مسافران نوروزی بود که مسافران زیادی از این اماکن بازدید کردند.

وی در پایان اظهار کرد: از دیگر مراکزی که در این ایام مورد استقبال مسافران قرار گرفته مراکز زیارتی این شهرستان مانند شاهزاده محمد(ع) و امامزاده ابراهیم(ع) است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار