رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر از ادامه بسیج اطلاع رسانی کاهش تصادفات با مشارکت یک میلیون جوان برای کاهش مرگ سالانه ۱۸ هزار ایرانی و خسارات ۸ میلیارد تومانی بر اثر تصادفات خبر داد.
کد خبر: ۸۵۰۸۲۹۸
|
۱۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۰
به گزارش خبرگزاری بسیج وحید قبادی دانا در نشست ارائه گزارش عملکرد این جمعیت در نوروز در تشریح خدمات نوروزی جوانان جمعیت هلال احمر اظهار داشت: با توجه به وظیفه هلال احمر در نجات جان انسان‌ها و با توجه به اینکه عوامل مرگ و میر که به ترتیب در ایران شامل بیماری‌های قلبی، تروما و تصادفات و سرطان‌ها می‌شوند و همچنین با توجه به سونامی سفرهای نوروزی، از سال گذشته طرح ایمنی و سلامت مسافران نوروزی در دستور کار این سازمان قرار گرفت.

وی با اشاره به خسارت سالانه 7 تا 8 میلیارد تومانی تصادفات، و مرگ سالانه 17 تا 18 هزار نفر در ایران بر اثر تصادفات عنوان کرد: بسیج اطلاع رسانی کاهش تصادفات با مشارکت یک میلیون جوان از 24 اسفند آغاز به کار کرد که در طول سال نیز این فعالیت ادامه می‌یابد.

قبادی دانا با بیان اینکه 20 هزار جوان برای شرکت در طرح ایمنی و سلامت مسافران نوروزی آموزش دیدند، تصریح کرد: یک هزار و 57 پست ایمنی و سلامت مسافران نوروزی در این طرح در مبادی ورودی شهرها و جاده‌ها مستقر بودند و مجموعا 54 هزار نفر روز به ارائه خدمات به مسافران پرداختند.

وی همچنین با اشاره به اینکه طرح ایمنی و سلامت مسافران نوروزی از 27 اسفند آغاز شد و تا 15 فروردین ادامه داشت، افزود: 7 میلیون و 570 هزار نفر از مسافران برای دریافت خدمات به پست‌های مستقر این سازمان مراجعه کردند.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر در ادامه با بیان اینکه 37 مربی در مدت 3 روز، آموزش‌های لازم را برای مشارکت در این طرح دیدند، گفت: این مربیان در مرحله دوم و با حضور در استان‌ها، یک هزار و 57 سر تیم امدادی را آموزش دادند و این سرتیم ها به 20 هزار جوان برای شرکت در این طرح آموزش دادند.

قبادی دانا تعداد مراجعه کنندگان به خیمه های نماز را 422 هزار تن اعلام کرد و گفت: همچنین 494 هزار کودک به فضاهای دوستدار کودک این سازمان در مبادی ورودی شهرها و جاده‌ها مراجعه و در جشنواره نقاشی «آشتی آشتی» با موضوعات حفاظت از محیط زیست شرکت کردند.

وی همچنین در ادامه به خدمات ایستگاه‌های سلامت اشاره کرد و گفت: 491 هزار تن با مراجعه به این ایستگاه‌ها از خدمات تست قند و فشار خون بهره مند شدند.

قبادی دانا خاطرنشان کرد: در مجموع در طرح ایمنی و سلامت مسافران نوروزی 8 میلیون و 500 هزار نقشه و اقلام فرهنگی میان مسافران مراجعه کننده به پست‌های سازمان جوانان توزیع شد.

ارسال نظرات