حیدری خبر داد :

آمادگی بسیج دانشجویی برای رفع ابهام بیانیه لوزان در سطح دانشگاه‌ها

رئیس سازمان بسیج دانشجویی گفت: بسیج دانشجویی آمادگی دارد در زمینه رفع ابهام درباره بیانیه لوزان در سطح دانشگاه‌ها اقدام کند.
کد خبر: ۸۵۰۸۲۰۳
|
۱۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۳
به گزارش خبرگزاری بسیج،محمد ودود حیدری رئیس سازمان بسیج دانشجویی درباره نتیجه مذاکرات هسته‌ای لوزان سوئیس که منجر به انتشار بیانیه مشترک از سوی ایران و 1+5 شد، گفت: چیزی که قرائت شد بیانیه بوده و حتما اصل توافق‌نامه اساسی که باید اتفاق بیفتد قطعا نیست و این بیانیه از سویی گفته می‌شود که الزام‌آور نبوده ولی پاسخ‌های توافق‌نامه اصلی می‌بایست در قالب همین بیانیه اتفاق بیفتد.

وی تصریح کرد: به همین دلیل این بیانیه اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کند و نمی‌توان آن را تنها یک کاغذ ساده محسوب کرد. درست است که گفته می‌شود آن الزام‌آور نیست، اما چون مبنای توافقاتی را مشخص می‌کند از این منظر دارای اهمیت است.

مسئول بسیج دانشجویی کشور با بیان اینکه نقدی به این بیانیه این است که دستاورد‌های‌مان با داده‌های‌مان برابر نبوده و یا شفافیتی در مورد آن نشده است، اظهار داشت: تعطیلی فردو، تهران، اراک، تحویل دادن موارد غنی سازی شده، بازدید حداکثری آژانس همه این‌ها تسهیل شده و ما ملزم به انجام آنیم. از طرف دیگر مهم‌ترین نکته ابهام آمیز در این بیانیه موضوع تحریم هاست و در این مورد هیچ حرف اساسی زده نشده در مورد آن چیز که ما باید به دست بیاوریم و در این مذاکرات بیان نشده است.

وی افزود: نگاه مردم ما به کلیت این مذاکرات هسته‌ای نگاه رفع تحریمی است در کنار تمام کلیات حفظ عزت و اقتدار ملی وجود دارد.

حیدری با بیان اینکه نگاه جدیدی که مردم به مذاکرات دارند نگاه رفع تحریم هاست، تصریح کرد: اگر این توافق نهایی که قرار است در تیرماه اتفاق بیفتد در بردارنده رفع تحریم‌ها آن هم به صورت یک جا و کلی نباشد می‌توان گفت که مذاکرات مسیر اصلی خود را گم کرده است و اگر امروز هم مردم نقدی می‌کنند بر این اساس که داشته‌هایمان و دستاورد‌هایمان با آنچه که داده‌ایم می‌بایست برابر باشد من فکر می‌کنم که در این مذاکرات این گونه نبوده است.

وی ادامه داد: ما احساس می‌کنیم داد‌ه‌هایمان با دستاورد‌هایمان برابری نمی‌کند در مورد موضوع مهم تحریم‌ها این بیانیه سکوت کرده و ما نگرانیم زمانی که این بیانیه در مورد تحریم‌ها سکوت کرده است در توافق اصلی در مقابل بسیاری از منافع ملی سکوت کند چرا که قرار است توافق نهایی در چارچوب این و ابعاد همین بیانیه اتفاق بیفتد.

مسئول بسیج دانشجویی کشور با بیان اینکه لذا از تیم مذاکره کننده هسته‌ای این توقع را داریم که نسبت به شفاف‌سازی موضوع اقدام کند، خاطرنشان کرد: اظهارات رئیس جمهوری و وزیر امور خارجه در یک تناقض آشکاری با اظهارات جان‌کری و بارک اوباما در این دو روزه گذشته می‌باشد، البته باید گفت که اعتماد ما به تیم هسته‌ای و دولتمردانمان قطعا بیشتر است. ما این اعتماد را داریم و سخنان رئیس جمهوری و وزیر امور خارجه کشورمان را درست می‌دانیم اما درجهت رفع ابهامات این بیانیه مسئولین سیاسی می‌بایست شفاف سازی کنند.

وی در پایان تاکید کرد: بسیج دانشجویی این آمادگی را دارد از هر سطحی از رئیس جمهوری گرفته تا کار‌شناسان هسته‌ای زمینه ابهام زدایی را در سطح دانشگاه‌ها برگزار کند.

ارسال نظرات