منصوری:

برای ارزیابی بیانیه لوزان باید مؤلفه‌ها و ابعاد مختلف آن را بررسی کرد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه برای ارزیابی بیانیه لوزان باید مؤلفه‌ها و ابعاد مختلف آن را بررسی کرد، گفت: بنده معتقدم آثار این بیانیه بر منافع ملی ما مثبت است.
کد خبر: ۸۵۰۸۱۹۳
|
۱۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۵
به زگارش خبرگزاری بسیج، عباسعلی منصوری ‌عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به بیانیه قرائت شده در رابطه با توافق هسته‌ای ایران با 1+5 در لوزان سوئیس، با بیان اینکه در موضوعات راهبردی باید تمام مولفه‌ها را مورد ارزیابی قرار داد، اظهار داشت: در ابتدا باید تمام آثار، پیامدها و سودهایی که کردیم و خساراتی که دیدیم را در ابعاد کوتاه مدت و بلند مدت بررسی کرد تا ببینم این تفاهم‌نامه در راستای منافع ملی بوده یا خیر.

وی بیانیه لوزان را دستیابی به یک تفاهم‌نامه خوب برشمرد و تصریح کرد: در مورد بحث هسته‌ای باید توجه کرد که تاثیرات این گفت‌وگوها و تفاهمات در موضوعات اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و علمی چقدر است؛ اگر اثرات مثبتی داشته باشد، می‌گوییم این مذاکرات و بیانیه‌ها در راستای منافع ملی بوده و اگر آثار منفی آن بیشتر باشد، باید به آنها انتقاد کرد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه از کلیات این بیانیه مشخص است که آثار آن مثبت بوده و منافع ملی کشور در آن لحاظ شده است، به بررسی تاثیرات این بیانیه بر موضوعات مختلف پرداخت و گفت: یکی از دستاوردهای این تفاهم‌نامه، رفع تحریم‌ها است و در نهایت می‌توانیم گسترش ارتباطات بانکی را داشته باشیم چراکه تاکنون بر اثر تحریم‌های سازمان ملل در مبادلات و مراودات بانکی دچار مشکل بودیم که ان‌شالله این تحریم‌ها لغو می‌شود و شاهد آثار مثبت آن در بعد اقتصادی خواهیم بود.

منصوری افزود: این توافقات در بعد سیاسی نیز اثرات مثبتی خواهد داشت چراکه می‌توانیم روابط کشورمان را با سایر کشورها و ملت‌ها گسترش دهیم لذا این تفاهم‌نامه آثار ویژه‌ای بر رویکرهای سیاسی ما خواهد داشت و روابط بین‌المللی ما در منطقه و جهان را بهتر خواهد کرد. همچنین این توافقات در بعد علمی و فناوری نیز تاثیرگذار است چراکه برخی دانشگاه‌های دنیا ارتباط خود را با دانشگاه‌های ما تحریم کرده بودند و با رفع تحریم‌ها گشایشی نیز در این زمینه خواهیم داشت.

وی در پایان سخنان خود تاکید کرد: برای ارزیابی مذاکرات لوزان باید مؤلفه‌ها و ابعاد مختلف این بیانیه را بررسی کرد و دید که آثار آنها بر منافع ملی چیست که بنده معتقدم آثار این بیانیه بر منافع ملی ما مثبت است.

ارسال نظرات