مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شهیدبهشتی گفت: باید به اوباما متذکر شویم که هیچ بیانیه‌ای نمی‌تواند امنیت اسرائیل را تامین کند.
کد خبر: ۸۵۰۸۱۷۵
|
۱۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمدمهدی رمضان‌زاده مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شهیدبهشتی، ضمن تشکر از تلاش‌های تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان در طول مدت مذاکرات به بیانیه قرائت شده در لوزان اشاره کرد و گفت: اگرچه تیم مذاکره کننده ما تلاش‌های خستگی ناپذیری داشتند اما باید گفت بیانیه لوزان و آنچه که از سخنان کری و اوباما دریافت می‌شود این است که برخلاف رهنمودهای مقام معظم رهبری مبنی دومرحله‌ای نشدن توافق، بیانیه لوزان عملا مرحله اول توافق بوده و متاسفانه آن طوریکه به نظر می‌رسد توافق دومرحله‌ای شده و مذاکره‌کنندگان هسته‌ای با عبور از خط قرمزها به توافق دو مرحله‌ای تن دادند.

وی افزود: مسئله بعدی تفاوتی بود که بین متن فارسی و انگلیسی این بیانیه وجود داشت و در بیانیه انگلیسی نیامده است که متن جنبه حقوقی نداشته و الزام‌آور نیست و صدور قطعنامه شورای امنیت در صورت نیاز انجام می‌شود یعنی هیچ تضمینی برای صدور قطعنامه برای لغو قطعنامه‌ قبلی ضد ایرانی وجود ندارد.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شهیدبهشتی گفت: همه تحریم‌ها به یکباره می‌بایست لغو شود و این تحریم‌ها بخصوص باید شامل همه تحریم‌های بانکی و نفتی باشد، اما در این بیانیه الزامی برای لغو تحریم‌ها اشاره نشده بلکه بر روی تعلیق تحریم‌ها مانور داده شده است. تعلیق تدریجی تحریم‌ها به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست و همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند لغو تحریم‌ها باید بخشی از مذاکرات باشد نه نتیجه آن.

رمضان‌زاده تاکید کرد: مدت 10 تا 25 ساله اعتمادسازی عملا باعث توقف پیشرفت های کشور در عرصه هسته‌ای خواهد شد و موجب خسارت به کشور می‌شود که این مسئله هم در این بیانیه مورد توجه واقع نشده و عملا سرعت پیشرفت‌های هسته‌ای ما به میزان 70 درصد کاهش خواهد یافت.

این فعال دانشجویی خاطرنشان کرد: طبق اصل 77 قانون اساسی مبنی بر اینکه «عهدنامه‌ها، قرارداد‌ها و موافقت‌نامه‌های بین‌المللی باید به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد»  این توافق‌نامه نیز باید توسط قوه مقننه بررسی و در نهایت به تصویب یا عدم تصویب آن رای داده شود.

وی در خصوص اظهارات اوباما پیرامون حفظ شدن امنیت اسرائیل افزود: باید به اوباما متذکر شویم که هیچ بیانیه‌ای نمی‌تواند امنیت اسرائیل را تامین کند و ما یک قدم از جمله امام راحل که فرمودند : «اسرائیل باید از صحنه روزگار محو شود» کوتاه نخواهیم آمد و تاکید می‌کنیم که اسرائیل روز به روز به زوال و نابودی نزدیک‌تر می‌شود.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شهیدبهشتی اضافه کرد: آن چیزی که مسلم است این است که صنعت هسته‌ای بهانه‌ای بیش نیست و اگر مشکل هسته‌ای هم کاملا حل و فصل شود غرب بحث موشک های بالستیک ایران و حقوق بشر را پیش خواهد کشید تا با بهانه‌ای دیگر فشار و تحریم را بر ایران افزایش دهد که اوباما هم در گفت‌وگوی خود به این نکته اشاره کرد لذا آنچه که مسلم است این توافق هم تجربه‌ای خواهد بود برای ملت ایران که اطمینانشان به غیرقابل اعتماد بودن غرب و علی الخصوص آمریکا مضاعف شود.

وی در ادامه تصریح کرد: دولت نباید حل تمام مشکلات کشور را به توافق گره بزند زیرا این خطایی بزرگ بوده و مانع پیشرفت ساخت درونی کشور می‌شود.

رمضان‌زاده افزود: تاکید می‌کنیم که با لغو تحریم‌ها هم مشکلات اقتصادی حل نخواهد شد بلکه حل مشکلات اقتصادی در تکیه به مردم  و اعتماد به نیرو های متخصص داخلی نهفته است. لذا با استفاده از ظرفیت‌های درونی و اهتمام عملی به اقتصاد مقاومتی می‌توان مشکلات اقتصادی را مرتفع و به پیشرفت و توسعه اقتصادی دست یابیم.

وی در پایان گفت: از آقای ظریف وزیر محترم امورخارجه دعوت می‌کنیم که برای پاسخگویی به سوالات و دغدغه‌های دانشجویان به دانشگاه آمده و روند پیش روی مذاکرات هسته‌ای را تشریح کند.

ارسال نظرات