خبرهای داغ:

نشست صميمي فرمانده سپاه خوي با روحانيون اهل تسنن

بمنظور برقراري امنيت پايدار مردمي، ديدار چهره به چهره فرمانده سپاه شهرستان خوي با ماموستاهاي حوزه استحفاظي و با حضور مسئول نمايندگي ولي فقيه و مسئول حفاظت اطلاعات و به همت معانت فرهنگي اجتماعي اين سپاه برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۰۸۱۶۲
|
۱۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۸
به گزارش خبرگزاري بسيج آذربايجان غربي، در ابتداي اين جلسه سرهنگ پاسدار محمد باقر علايي فرمانده سپاه خوي ضمن تبريك سال جديد با اشاره به شرط تحقق شعار سال 94 گفت: تأکید رهبر انقلاب بر عنصر «همدلی» که در شعار سال 94 تبلور یافته امری بی‌سابقه نیست و ایشان در گذشته نیز از این موضوع به عنوان «نعمت بزرگ خدا» یاد کرده بودند و همه آحاد ملت و بخصوص مسؤولین کشور باید نعمت وحدت و اتّفاق و همدلی را که خدای متعال آن را به ما ارزانی داشت برای خود حفظ کنند و آن را به خطر نیندازند و برادری، احساس همگامی و همدلی، از نعمت هاي بزرگ خداست.

وي در ادامه افزود: امنيت همواره يكي از لوازم مهم شكل گيري زندگي فردي و اجتماعي در حيات بشري بوده و هست و حيات فردي و اجتماعي انسان همواره در سايه وجود حدودي از امنيت ممكن است.

فرمانده قرارگاه تاكتيكي ابا عبدالله الحسين الحسن(ع) و سپاه خوي خاطر نشان كرد:شهداي وحدت خودشان را براي برقراري وحدت ميان شعيه و سني در مناطق جنوب كشور فدا نمودند و سردار شوشتري و همرزمانش با نثار جانهاي خود،درخت تنومند انقلاب اسلامي را آبياري نمودند.

وي در ادامه وحدت طايفه ها و قوميت هاي مختلف ذر ايران اسلامي را از مهمترين دستاوردهاي انقلاب اسلامي دانست و خاطر نشان كرد: در مرزهاي كشور امنيت و پايدار مزرهاي كشورمان از ثمره وحدت است كه شكل گرفته است.

سرهنگ پاسدار محمد باقر علايي افزود: امروز ملت مسلمان ايران دست در دست هم ودر سايه ولايت و با اتحاد يكدلي به ساختن ايران اسلامي و مقتدر قدرت اول منطقه و انشالله در آينده نه چندان دور قدرت بزرگ جهان خواهد بود.

فرمانده قرارگاه تاكتيكي ابا عبدالله الحسين الحسن(ع) و سپاه خوي در پايان خاطر نشان كرد: با شکل‌گیری انقلاب، عشایر اولین قومی بودند که به ندای امام خمینی(ره) لبیک گفتند و عشایر همان‌گونه که در دوران دفاع مقدس نقش آفرین بودند اکنون نیز در حفظ و حراست از مرزهای کشورمان از هیچ تلاشی دریغ نمی کنند.

ذر ادامه اين نشست صميمي، حجت السلام محمد رستمي مسئول نمايندگي ولي فقيه در سپاه خوي ضمن تبريك سال جديد، نامگذاری سال ۹۴ با شعارِ «دولت و ملّت، همدلی و هم‌زبانی» فرصتی گران بها برای مجموعه‌ قوای کشور و به خصوص دولت به عنوان سکاندار اجرایی کشور از سویی و ملت ایران به عنوان «صاحبان کشور» دانست و خاطر نشان كرد: مجموعه قواي سه كشور با تقویت عنصر اعتماد متقابل بین خود و شکل‌دهی هرچه بهتر و کامل‌تر فضای همکاری و همدلی گام‌های مهم و بزرگی در مسیر پیشرفت بردارند که در این صورت کشور در مقابل توطئه‌های دشمن مصون خواهد شد

وي اتحاد و یکپارچگی امت اسلامی را در ناکامی و خنثی سازی توطئه های دشمنان، ضروری دانست و افزود: باید مسلمانان با تاسی از دستورات نبی مکرم اسلام(ص) از اختلاف و تفرقه دوری کنند

حجت السلام محمد رستمي در ادامه گفت: استکبار جهانی بدنبال شعله ور ساختن تعصبات قومی و مذهبی برای رخنه در جهان اسلام بویژه جمهوری اسلامی ایران است و امروز بهترین رویکرد برای مبارزه با این توطئه و آسیب ، تحکیم وحدت و همدلی و وفاق اسلامی است.

مسئول نمايندگي ولي فقيه در قرارگاه تاكتيكي ابا عبدالله الحسين الحسن(ع) و سپاه خوي افزود: علما و روحانیون و نخبگان شیعی و سنی نقشی بی بدیل در عرصه حیات بخش وحدت و معرفي و دفاع از اسلام ناب محمدي را بر عهده دارند.

وی گفت: وحدت شیعه و سنی در ایران خاری در چشم دشمنان اسلام و این آب و خاک است و مردم متدین و فهیم ایران زمین هم با علم به این موضوع از هیچ تلاشی برای تحکیم هرچه بیشتر این وحدت فروگذار نمی‌کنند.

حجت السام رستمي محبت اهل بیت(ع) را یکی از عوامل تحکیم وحدت شیعه و سنی در ایران دانست و خاطر نشان كرد: در سایه الطاف پروردگار متعال شیعه و سنی اکنون در این کشور الهی نه تنها کوچکترین مشکلی با هم ندارند بلکه متحد و یکپارچه در مسیری که به سعادت دنیوی و اخروی نوع بشر منجر می‌شود در حال حرکت هستند.

در ابتداي اين مراسم ماموستا قادر خالدی، امام جمعه شهر قطور و چند نفر از ماموستا ها مناطق قطور و الند ضمن بيان مشكلات مناطق خود بر ضرورت تقویت مبادی وحدت و امنيت پايدار تاکید نمودند.

در پايان اين مراسم از روحانيون اهل تسنن با اهداي لوح و هداياي نقدي در تقدير بعمل آمد.

ارسال نظرات