خبرهای داغ:
رئیس شورای عالي بسیج جامعه زنان کشور:

شهدا اسناد ماندگار مظلومیت نظام و انقلاب هستند

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قم گفت: شهدا را اسناد ماندگار مظلومیت نظام و انقلاب دانست.
کد خبر: ۸۵۰۸۱۱۴
|
۱۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم به نقل از روابط عمومی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم، معصومه ظهیری در دیدار با خانواده سه خواهر شهیده شتربان(جمالی) ابراز داشت: شهدای بمباران هوایی اسناد ماندگار مظلومیت نظام و انقلاب هستند از این رو ضرورت دارد مسوولان استان در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، ارتباط بین فضای کاری خود و فضای خانواده معظم شهدا را که معطر به عطر شهیدان است، تداوم بخشند.

رئیس شورای بسیج جامعه زنان کشور ادامه داد: آثار به جای مانده از تاریخ جنگ در برخی کشورها به طور دقیق و حساب شده حفظ می شود و به طریق اولی، فرهنگ عاشورایی دفاع مقدس ایجاب می کند در این زمینه کارهای ماندگاری در کشور و استان صورت پذیرد.

مشاور استاندار قم با تقدیر از اقدامات انجام شده در زمینه حفظ و نشر آثار دفاع مقدس در استان، تاکید کرد: باید به سفارش شهدا عمل کرده و راه آنان را ادامه دهیم و با حفظ آثار یادمانی آنان، فراموش نکنیم چه سرمایه هایی را برای آرمان های انقلاب اسلامی داده ایم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم نیز در این دیدار، با بیان اینکه حضور در محضر خانواده های معظم شهدا، سبب تجدید عهد و پیمان و یادآوری مسوولیت سنگین انسان در برابر خون شهداست، ابراز کرد: مظلومیت شهدای بیگناه بمباران هوایی، بیانگر بطلان ادعای مدعیان حقوق بشر است که در برابر هجوم دشمن سرتا پا مسلح به مناطق مسکونی و شهرها، سکوت کردند.

احمد حسینی با اشاره به اینکه طی سال های جنگ تحمیلی بیش از 30 نقطه شهر قم بمباران شد، بیان داشت: در زمینه حفظ یادمان های بمباران هوایی در استان، برنامه ریزی و هماهنگی هایی صورت گرفته است و مصمم هستیم در راستای حفظ یاد و خاطره شهدای مظلوم بمباران هوایی، قدم هایی که هر چند در برابر عظمت شهدا ناچیز است، برداریم.

معصومه جمالی خواهر شهیدان شتربان(جمالی)، بخشی از حادثه بمباران هوایی سال 67 و نحوه شهادت خواهران شهیده اش را روایت کرد.

در بمباران هوایی 16 فروردین سال 67 شهر قم خیابان نوبهار ، حدود 17 نفر از جمله سه خواهر شهیده به نام های مریم پنج ساله، زهره هشت ساله و منیره شتربان(جمالی) شش ساله هر سه از یک خانواده، به شهادت رسیدند.

خیابان نوبهار قم چندین بار مورد حملات هوایی و بمباران دشمن بعثی قرار گرفت و حدود 100 شهید از دوران دفاع مقدس و بمباران مناطق مسکونی تقدیم انقلاب کرده است.



ارسال نظرات
آخرین اخبار