مسول بسیج جامعه زنان کشور گفت: نظارت جدی وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی نسبت به رعایت پوشش مناسب در فیلم‌های سینمایی باید صورت گیرد.
کد خبر: ۸۵۰۸۰۸۳
|
۱۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج مینو اصلانی با اشاره به شعار امسال تحت عنوان همدلی و همزبانی دولت و ملت، اظهار داشت: عنوان نامگذاری امسال توسط رهبر انقلاب اسلامی، مطالبه آحاد جامعه است. در واقع در تمام موضوعات باید همدلی وجود داشته باشد و این امر نیز در تحکیم خانواده مؤثر است.

وی درباره قانون عفاف و حجاب و اجرایی نشدن آن گفت: دولت و دستگاه‌های اجرایی در زمینه عملیاتی شدن این قانون باید جدی ورود کنند، چرا که اجرای این قانون نیاز به اراده و عزم جدی دارد.

رئیس بسیج جامعه زنان کشور با بیان اینکه 26 دستگاه مسئول اجرای قانون عفاف و حجاب هستند، افزود: عملیاتی شدن قانون مذکور برای ارزش نهادن به خانواده و برای تربیت درست جوانان و همچنین تحکیم بنیان خانواده نقش به‌سزایی دارد.

وی با اشاره به اینکه بدحجابی در جامعه باعث از بین رفتن حریم‌ها، آرامش و افزایش بی‌حیایی می‌شود، ادامه داد: پوشش باید هم از سوی مرد و هم زن رعایت شود تا شاهد بهبود وضعیت حجاب در کشور باشیم.

اصلانی اظهار داشت: در حال حاضر کشور‌های غربی با وجود اتفاقات تلخ (پاشیده شدن خانواده) در کشور خود، به‌دنبال تشکیل خانواده منسجم هستند، بنابراین ما نباید بگذاریم غرب با استفاده از ماهواره‌ها و ابزار‌های دیگر جوانان ما را منحرف و الگوی نادرستی در اختیارشان قرار دهند.

رئیس بسیج جامعه زنان کشور با اشاره به "در راستای عفاف و حجاب قانون متقن داریم" گفت: ما اراده جدی در خصوص عملیاتی شدن این قانون را شاهد نبوده و امروز با گسترش فضای مجازی و هجمه فرهنگی، مشکلات بسیاری در زمینه حجاب در جامعه رخ داده است.

اصلانی افزود: جوانان بیشتر الگوی خود را از هنرمندان و ورزشکاران می‌گیرند، بنابراین باید در سریال‌ها و به‌ویژه فیلم‌های سینمایی پوشش مناسب بوده و رفتار‌ها و حجاب از سوی هنرمندان به‌شکلی باشد که بهترین الگو برای جوانان باشند.

وی با اشاره به اینکه اجرای قانون عفاف و حجاب در کشور یک ضرورت اساسی محسوب می‌شود، ادامه داد: متأسفانه در سینما شاهد خلأ الگو‌ برای پوشش مناسب و رعایت حیا هستیم.

رئیس بسیج جامعه زنان کشور گفت: باید نظارت جدی وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی نسبت به رعایت پوشش مناسب در فیلم‌های سینمایی صورت گیرد، چرا که رفتار و پوشش در این مجموعه بسیار در رعایت حجاب در کشور مؤثر است.

اصلانی بیان کرد: دسترسی نسبت به شبکه‌های ماهواره‌ای باید محدود شود. وقتی در کشوری موضوعی باعث تضعیف بنیان خانواده و مشکلات در جامعه می‌شود، جلوی آن را می‌گیرند.







ارسال نظرات