یک عضو جمعیت ایثارگران از نقاط ضعف توافق لوزان را ابهامات موجود در آن برشمرد و گفت: بازرسی‌ها باید فقط در سطح هسته‌ای صورت گیرد نه اینکه امنیت و استقلال ما را زیر سوال ببرد و تیم مذاکره کننده باید این موضوع را روشن‌تر کند.
کد خبر: ۸۵۰۸۰۰۷
|
۱۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، لطف‌الله فروزنده عضو جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی ، با اشاره به توافق لوزان اظهار داشت: آنچه در این توافق برای ما مستند است اظهارات تیم ایرانی و رئیس‌جمهور است هرچند که این سخنان با اظهارات مقامات آمریکا تفاوت دارد.

فروزنده با بیان اینکه ابعاد این توافق باید روشن شود ادامه داد: مهم این است که حق غنی‌سازی ما را به رسمیت بشناسند، مطابق نیازها تولید داشته باشیم و تحقیق و توسعه را نیز ادامه دهیم که تیم ایرانی مدعی است این موارد ادامه دارد.

این فعال سیاسی از نقاط ضعف توافق لوزان را ابهامات موجود در آن برشمرد و گفت: بازرسی‌ها باید فقط در سطح هسته‌ای صورت گیرد نه اینکه به‌گونه‌ای باشد که امنیت و استقلال ما را زیر سوال ببرد از این رو تیم مذاکره کننده باید این موضوع را روشن‌تر کند.

وی ضمن قدردانی از زحمات تیم مذاکره‌کننده ایرانی و اعلام اعتماد کامل به آنها تصریح کرد: اگر تحریم‌ها بر خلاف آنچه اوباما و کری از لغو گام‌به‌گام آن سخن گفتند به طور یکجا برداشته شود، قدم خوبی در مذاکرات برداشته شده است.

فروزنده به تفاوت متن ایران و آمریکا در توافق لوزان اشاره کرد و گفت: این نشان می‌دهد آمریکا دست از حقه‌بازی برنداشته است و ما صحبت‌ها و مواضع تیم ایرانی را قبول داریم بنابراین باید به این سوال جواب دهند که چه تضمینی وجود دارد که اگر ما همه این کارها را انجام دادیم تحریم‌ها برداشته شود؟

ارسال نظرات