حملات تروریستی ماه‌های اخیر گردشگران را از کنیا فراری داده است.
کد خبر: ۸۵۰۷۹۶۲
|
۱۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج در شرایطی که کشور زیبای کنیا همواره در سالهای اخیر مقصد نخست طبیعت ‌گردی قاره آفریقا و یکی از سه مقصد برتر گردشگری این قاره محسوب می‌ شد، بررسی ها نشان می دهد حملات تروریستی ماه‌های اخیر گردشگران را از کنیا فراری داده است.

در آخرین مورد این حوادث صبح روز پنجشنبه شبه نظامیان گروه تروریستی الشباب به دانشگاهی در شمال کنیا در یک منطقه گردشگری حمله کردند که به کشته شدن 147 تن و زخمی شدن صدها تن دیگر انجامید، این در حالیست که مدتی قبل نیز در جریان حمله تروریستی الشباب به یک مرکز خرید ویژه گردشگران در شهر نایروبی، پایتخت کنیا، دستکم  39 تن کشته و بیش از 150 نفر زخمی شدند.

البته در سال 2014 شیوع بیماری مرگبار ابولا نیز صدمات زیادی را به صنعت گردشگری قاره سیاه وارد کرده که در این میان صدماتی که این بیماری مرگبار به صنعت گردشگری کنیا وارد کرده، بسیار شدید بوده است.

کاهش چشمگیر گردشگران کنیا در شرایطی روی می دهد که  طی سالهای اخیر تعداد گردشگران آفریقا چشمگیری یافته و این قاره تنها در سال در سال گذشته میلادی  میزبان حدود 260 میلیون گردشگر بود که از رشد سه درصدی نسبت به سال 2012 حکایت دارد.

کنیا نیز در سال 2011 در یک نظرسنجی کنیا به عنوان موفق‌ ترین کشور قاره آفریقا در جذب گردشگر انتخاب شد و دولت این کشور نیز در سالهای گذشته علاوه بر راه اندازی دانشگاه گردشگری با هدف آموزش بهتر خدمات رسانی به گردشگران، بودجه ویژه‌ای را با هدف گشایش دفاتر جدید گردشگری، خلق بازارهای جدید و حضور پررنگ در نمایشگاههای معتبر صنعت گردشگری در مناطق مختلف جهان و بویژه قاره اروپا اختصاص داده است.

کنیا طی دهه های اخیر از مقاصد اصلی طبیعت‌گردی آفریقا محسوب بوده و هر ساله میزبان میلیون‌ها طبیعت ‌گرد است که برای دیدن برای دیدن جنگل‌های بکر و دست ‌نخورده و گونه‌ های مختلف حیوانی مانند فیلها، شیرها و زرافه‌ ها به کنیا سفر می ‌کنند.

 

ارسال نظرات