آمریکا قابل اعتماد نیست

کد خبر: ۸۵۰۷۹۳۵
|
۱۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۱

اقبال شاکری عضو شورای شهر تهران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج، درباره اتفاقات لوزان گفت :ما از تیم مذاکره کننده ای که در راستای منویات رهبری و نظام حرکت میکند حمایت میکنیم اما باید از خوشبینی افراطی پرهیز کرد.

این استاد دانشگاه گفت :برای اظهار نظر نیاز به تحمل بیشتری داریم و این مذاکرات طولانی و مفصل بوده است و باید با دقت بیشتری بر آن نظارت شود.

وی گفت:به نظر میرسد گفتمان ما تفاوتهایی با گفتمان امریکایی ها دارد و این ابهامات  باید رفع شود. تیم مذاکره کننده باید توجه کند که واقعیت چیست و توجه داشته باشند نکاتی را که میپذیرند با خواسته های رهبری و کشور همسو باشد.

شاکری افزود:موضوع  هسته ای نیاز به بررسی همه جانبه دارد.در گفته های ما و آنها تفاوتهایی وجود دارد که باید بررسی  شود و هرگونه ضغف و قدرتی وجود دارد اعلام کنند و مراقب باشند که از یک سوراخ دوبار گزیده نشویم.

وی تصریح کرد باید مشخص شود چرا در متن ها ی منتشر شده طرفین تفاوتهایی هست و روشن گری انجام بگیرد تا همدلی و همزبانی محقق شود و گرنه ابهامات ایجاد شده به روابط طرفین داخل کشور اسیب میزند.گروه هسته ای باید تلاش کنند با دقت به نکاتی که  رهبری در روز اول عید مطرح کردند عمل کنند.

این نماینده شورای شهر گفت: امریکا همواره نشان داده است که قابل اعتماد نیست و در بیشتر تفاهماتش با کشورهای مختلف وفای به عهد نکرده است.حتی با کشورهای تابع خودش مانند لیبی مصر و تونس نیز صادقانه عمل نکره است.

شاکری تصریح کرد:نباید اتفاقی که هنوز کاملا به آن دسترسی نیافته ایم را به عنوان دستاورد تلقی کنیم مگر اینکه حقیقت آن اشکار شود.

وی درباره دو مرحله ای شدن توافقنامه گفت :به نظر میرسد این بیانیه فراتر از بیانیه بود،و حتی مواردی شبیه توافق در آن دیده میشود.زیرا در بیانیه نباید به اقدامات و توافقات طرفینی اشاره میشد اما وجود چنین مواردی دو مرحله ای بودن توافقنامه را درذهن می اورد.

شاکری افزود این بیانیه باید در چند سطر بدون اشاره به تعهدات طرفین باید تنظیم میشد اما درباره برخی اصول توافقی نیز اشاره شده بود از این جهت احساس میشود که توافق دو مرحله ای بوده است.

ارسال نظرات