علی اشرف خانلری
مسئول بسیج سازندگی سپاه میناب:
خبرگزاری بسیج: مسئول بسیج سازندگی سپاه میناب از ارائه خدمات دندانپزشکی به 300 نفر از روستائیان شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۸۵۰۷۸۶۹
|
۱۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۰

به گزارش خبرنگار اعزامی استان تهران خبرگزاری بسیج؛ سید مجتبی موسوی با اشاره به اینکه علاوه بر اردوهای جهادی داخل استانی، سه گروه جهادی خارج از استان به این منطقه وارد شده اند، افزود: از دی ماه سال 93 تاکنون 110 نفر در قالب اردوهای جهادی به این شهرستان خدمات رسانی کرده اند که به طور میانگین هفته ای 24 سرویس بهداشتی برای محرومین روستاهای پیرک، درجادون، داوری بالا، داوری پایین و سرکهنان داوری ساخته شده است.

 موسوی افزود: علاوه بر کارهای عمرانی، برنامه های فرهنکی شامل برگزاری مراسم سوگواری و عزاداری ایام فاطمیه، آموزش قرآن، احکام و مشاغل خانگی و صنایع دستی ویژه زنان خانه دار شامل خیاطی، گلدوزی، چرمدوزی، گلسازی و ... نیز ارائه شده است. 

وی تعمیر و سازی منبع آب روستای سرکهنان داوری و تجهیز یک باب غسالخانه در روستای داوری بالا و ساخت یک مسجد در روستای درجک را از دیگر اقدامات گروه های جهادی برشمرد و گفت: در بخش سندرک با هماهنگی کمیته امداد میناب و دانشکده علوم پزشکی استان در روستاهای سیت، پوم، پشت کلات و مازاوی 4 خانه بهداشت ساخته شده است.    

موسوی اذعان کرد: بخش سندرک با 24 هزار نفر جمعیت فقط دو واحد درمانگاهی دارد و فاقد آمبولانس است. وی اظهار داشت: متاسفانه مدتی قبل به دلیل نداشتن آمبولانس حمل بیمار، یک خانم برای زایمان توسط وانت به شهرستان میناب منتقل شد که 60 کیلومتر با اینجا فاصله دارد.

وی افزود: از سه سال پیش بر اثر تصادف آمبولانس هزینه تعمیر آن را نداشتیم و تنها خودروی درمانگاه به بخش هشت بند منتقل شد و از آن موقع تا الان آمبولانس نداریم.

  وی در بخش دیگری از صحبت های خود تصریح کرد: اگر گروه های جهادی هماهنگی بیشتری با ما داشته باشند و بدون هماهنگی به روستا ها اعزام نشوند و برای اجرای پروژه ها با بسیج سازندگی استان ارتباط بگیرند هیچ مشکلی بوجود نمی آید. اما این ناهماهنگی ها در ماه های گذشته مشکلاتی را بوجود آورده است.

موسوی همچنین بر انجام کارهای فرهنگی بیشتر از گذشته تاکید کرد و گفت: مناطق روستایی بیشتر به فرهنگسازی نیاز دارند؛ اگر هزار متر مسجد بسازیم اما یک نفر داخل آن نماز نخواند فایده ای ندارد.

وی همچنین ساخت سرویس های بهداشتی، غسالخانه و خانه عالم را از نیاز های روستاها برشمرد و افزود: شاید به ظاهر ساخت یک سرویس بهداشتی هزینه چندانی در بر نداشته باشد، اما مردم پول خرید یک پاکت سیمان و مصالح را ندارند.

 

ارسال نظرات