دانشجویان جهادگر دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان استان کرمان با نام "شهید ثقفی" امسال نیز همچون سال های گذشته پابه عرصه خدمات رسانی گداشته و بدون هیچ چشم داشتی دوری از خانواده و رفاه خود را با حضور در مناطق محروم مبادله کردند.
کد خبر: ۸۵۰۷۷۶۶
|
۱۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۹
به گزارش خبرگزاری بسیج ، همزمان با فرارسیدن تعطیلات نوروزی و آغاز اعزام گروه های جهادی به مناطق محروم ، دانشجویان جهادگر دانشگاه علوم پزشکی شهرستان رفسنجان استان کرمان در اردوی جهادی جهت خدمات رسانی در مناطق محروم استان کرمان شرکت کردند و با حضور در دو روستای تیغ سیاه و کوشکمور بخش مردهک از توابع شهر عنبرآباد استان کرمان به خدمات دندانپزشکی، عمرانی و فرهنگی پرداختند.
گفتگوی خواندنی با دندانپزشکان جهادگر دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان
از این رو با تعدادی از این دانشجویان گفتگو نشستیم:
نگار نیک نژاد از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان در رشته پرستاری به خبرنگار ما می گوید: هدفم از شرکت در این اردو ، کمک رسانی به مردم مناطق محروم می باشد.
گفتگوی خواندنی با دندانپزشکان جهادگر دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان
از جمله خدماتی که از سوی وی ارائه می شود، نوبت دهی و استریل وسایل دندانپزشکی است .
وی در خصوص علاقمندی های خود گفت : علاوه بر پزشکی ، به شعر و ادبیات فارسی نیز علاقمند هستم و به شعر سرایی نیز می پردازم.
این دانشجوی جهادگر در خصوص درخواست خود از مسئولین گفت : اگر مسئولین امکانات بیشتر و بهتری را دراختیار جهادگران قرار دهند، مطمئناًمی توان خدمات بهتری را به نیازمندان و مردم مناطق محروم ارائه داد، چراکه حتی بسیاری از اهالی این مناطق از عدم دسترسی به یک مسواک نیز رنج می برند به طوریکه بسیاری از آنان تا به حال از این وسیله پرمصرف نیز استفاده نکرده اند.

گفتگوی خواندنی با دندانپزشکان جهادگر دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان
فرزانه رهنما از دیگر دانشجویان شرکت کننده در اردو می باشد که در حال حاضر دانشجوی سال آخر رشته دندانپزشکی است و برای دومین بار است که در اردوی جهادی شرکت می کند.
این دانشجوی بسیجی عنوان کرد : علیرغم سختی های فراوان در مناطق محروم ، هر انسانی جهت دستیابی به درجات بالای معنوی در زندگی باید از یک سری موارد گذشت کند تا به آرمان ها و اهداف خود برسد که با شرکت در اردوهای جهادی شیرینی رسیدن به این درجات دوچندان می شود.
این دندانپزشک ضمن ابراز رضایت کامل خود از حضور در این اردو گفت : خستگی به هیچ عنوان بر ما غلبه نخواهد کرد و شیرینی خدمت به مردم عزیزمان در مناطق محروم باعث رضایت و خرسندی ماست.
وی همچنین به تضاد طبقانی اشاره می کند و می گوید : مشاهده محرومیت های فراوان در مناطق محروم کشورو در مقابل ثروت اندوزی بی زحمت بسیاری از مردم ، دل انسان را به درد می آورد و بر همین اساس حضور مسئولین و همدلی آنان را با اهالی مناطق محروم می طلبد چراکه باید از نزدیک با نحوه زندگی این مردم آشنا شوند و فکری به حال آبادانی این مناطق نمایند.
رهنما نیز علاوه بر پزشکی به شعر و شاعری نیز علاقمندست و از مادر بزرگوارش به عنوان اصلی ترین مشوق خود یاد می کند.

گفتگوی خواندنی با دندانپزشکان جهادگر دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان
در ادامه به سراغ یکی دیگر از جهادگران رفتیم
فاطمه بیگی که از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی یزد که با تیم دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان همکاری می کند و برای دومین بار است که با این گروه جهادی عازم مناطق محروم می شود.
وی نیز به ارائه خدماتی همچون کشیدن دندان، آموزش نکات بهداشتی جهت جلوگیری از پوسیدگی دندان می پردازد.
این دانشجوی بسیجی نسبت به حضور در مناطق محروم ابراز رضایت کرد و گفت: با ارائه خدمات درمانی به نیازمندان حس خوبی به ما منتقل می شود که با هیچ چیزی قابل معاوضه نیست.
وی در پایان گفت : قطعاً در سال های بعد نیز به شرط حیات در این اردو شرکت خواهم کرد.

گفتگوی خواندنی با دندانپزشکان جهادگر دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان
آخرین دانشجویی که با وی گفتگو کردیم مریم ایران نژاد بود که برای نخستین بار است در اردوهای جهادی شرکت می کند.
وی گفت : تا به حال نمی دانستم چنین گروه هایی با جوی صمیمی در کنار این مردم عزیز به ارائه خدمات درمانی می پردازند.
این دانشجوی جهادگر نسبت به حضور خود در این اردو گفت : با شرکت در این اردو توانستم از نزدیک محرومیت های بسیاری از اهالی این مناطق که از کمترین امکانات بهداشتی اجتماعی و فرهنگی مواجه هستند، مشاهده کنم در صورتی که به هیچ وجه تصور نمی کردم چنین مناطقی در کشورمان وجود داشته باشد و همین امر باعث می شود بیش از پیش شکر گزار خداوند متعال باشیم.
 ایران نژاد نیز در پایان از مسئولین دولتی درخواست کرد که امکانات بیشتری را در اختیار تیم های پزشکی و گروه های جهادی قرار دهند چراکه با وجود امکانات بیشتر می توان خدمات بهتری را ارائه نمود.
این بود گفتگوی خواندنی با دانشجویان جهادگری که بدون هیچ چشم داشتی دوری از خانواده و رفاه خود را با حضور در مناطق محروم مبادله کردند.
اینان در گنجینه دل هایشان آنقدر شوق و طراوت هست که به دست ها خالی هموطنان خود امید می بخشند.
آری یابد عنوان کرد اینها دندانپزشکان آینده این مرز و بوم هستند اما نگاه طبیبانه شان بیش از آنکه بوی مداوا دهد عطر خلوص دارد

ارسال نظرات
پر بیننده ها