خبرگزاری بسیج: مسئول بسیج دانشجویی شهرستان رودان با بیان اینکه از سال 89 بعد از دیدار با مقام معظم رهبری سفیران کار و تلاش شکل گرفت و هر سال تعطیلات نوروز و تابستان کار های جهادی در منطاق محروم انجام می دهند، اظهار داشت: گروه سفیران امید از سال 89 اردوهای پراکنده ای داشته و دانشجویان شهرستان رودان در محله خودشان کلاس هایی برگزار می کردند.
کد خبر: ۸۵۰۷۷۵۸
|
۱۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۷

به گزارش خبرنگار اعزامی استان تهران خبرگزاری بسیج؛ مهدیه عابدینی افزود: گروه جهادی سفیران امید به اکثر روستاهای اطراف شهرستان از جمله روستای نوزک، پانهر، ده گل کن، جغین، رودخانه، سرجوئیه، خیرآباد و ...   سرکشی کرده اند.

وی گفت: اهم فعالیت های خواهران و برادران جهادی در روستاها ساخت و ساز، کارهای عمرانی، ساخت مسجد، بهسازی، رنگ آمیزی و زیبا سازی فضای مدارس و ساخت سرویس بهداشتی برای خانواده های مستضعف با همکاری کمیته امداد و سپاه بوده است.

عابدینی اظهار داشت: قبل از اعزام گروه ها، نسبت به شناسایی و بررسی تخصص های دانشجویان در دانشگاه اقدامات لازم انجام و کلاس های مختلف در زمینه های مشاوره، اخلاق، احکام، مسابقات قرآن، گلسازی، گلدوزی، چرم دوزی، عروسک سازی، مروارید دوزی، امداد و نجات و کمک های اولیه و طب سنتی برای جامعه هدف در روستا ها و مناطق محروم برگزار می شود.

وی درخصوص اقدامات فرهنگی گفت: با مشارکت کانون فرهنگی و دهیاری روستا        مسابقات ورزشی در سطح روستاها برگزار می شود و با تشکیل تیم های ورزشی  مسابقات مختلف از جمله فوتبال و والیبال بین گروه های جهادی و جوانان روستا برگزار می شود که در کنار برگزاری این مسابقات، علاوه بر غنی سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان، نسبت به فرهنگ سازی و آموزش احکام و اخلاق به طور عملی در قالب ورزش اقدام می شود.    

 

 

وی نقش بسیجیان در محرومیت زدایی از روستا ها را بسیار موثر دانست و گفت: بنیانگذار جمهوری اسلامی در آغاز انقلاب فرمان تاسیس سازمان بسیج را برای کاهش فاصله طبقاتی و رفع محرومیت از روستاها و مناطق دورافتاده و کم برخوردار صادر کردند که برنامه های خوبی هم در این مدت اجرا شد؛ حرکت های جهادی هم در راستای ماموریت های سازمان بسیج مستضعفین و بسیج سازندگی می تواند گام های موثری در کاهش محرومیت ها بردارد.

وی افزود: اردوهای جهادی از بسیج الهام می گیرند و با مقایسه ماموریت های این گروه با بسیجیان که در هشت سال دفاع مقدس جانفشانی کردند و حماسه آفریدند، گروه های جهادی هم می توانند در ادامه جانفشانی های شهدا و رزمندگان دوران دفاع مقدس، در جبهه جنگ نرم این عملیات را فرماندهی و هدایت و روحیه جهادی را صادر کنند و در بحث اقتصاد مقاومتی نیز بر تحریم ها غلبه کنند.  

 نقش اردوهای جهادی در جریان سازی بسیار مهم است. گروه های جهادی شاید نتوانند گروهی را شبیه خودشان کنند اما می توانند نقشه راهی را برای نسل آینده ترسیم و  جوانان این اهداف را دنبال کنند.

عابدینی خاطر نشان کرد: برای کاهش ضعف ها و تقویت عملکرد گروه با سایر اردوهای جهادی و اساتید مشاوره، رایزنی و تعامل داشته ایم و علاوه بر آن تعدادی از پروژه های عمرانی را به طور مشارکتی اجرا کرده ایم.

ارسال نظرات