خبرهای داغ:
 حجت‌الاسلام والمسلمین حاجی صادقی:

12 فروردین مرحله کمال برای نهضت ظهور و بیداری امت‌ها بوده است

جانشین نماینده ولی فقیه در سپا پاسداران انقلاب اسلامی گفت: اگر 22 بهمن سرآغاز است، 12 فروردین مرحله کمال و آماده‌سازی برای نهضت ظهور و بیداری امت‌ها بوده است.
کد خبر: ۸۵۰۷۷۲۲
|
۱۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، همه پرسی به فرمان امام خمینی(ره) در 12 فروردین سال 58 برگزار شد که در حقیقت عامل استحکام و تثبیت نظام جمهوری اسلامی و پیروزی آن در 22 بهمن سال 57 بود.

مردم در این روز با ارائه رای مثبت به استقرار نظام جمهوری اسلامی موافقت کردند و به اسلام حیاتی دوباره بخشیدند تا با پیوند با روحانیت و معنویت از زیر پرچم دنیامداران و دنیا پرستان خارج شوند و معنویت گمشده خود را پیدا کنند.

امام خمینی(ره) نیز در پیامی روز 12 فروردین را روز ظهور شخصیت واقعی مردم ایران، روز پیروزی مستضعفان بر مستکبران و روز تثبیت انقلاب اسلامی عنوان کردند و آن را زمینه‌ساز حکومت عدل اسلامی در سراسر جهان دانستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالله حاجی‌صادقی، جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه به تبیین ابعاد مختلف روز 12 فروردین می‌پردازد.

مردم در 12 فروردین سال 58 چه مبانی و آموزه‌هایی را اثبات کردند؟

پیروزی انقلاب اسلامی پیش از 12 فروردین طی فرآیند زمان‌داری از سال 42 اتفاق افتاد و سرانجام در 22 بهمن سال 57 به ثمر نشست، بر عکس آنچه برخی از تحلیل‌گران غربی و مستشرقان تصور می‌کردند که دین یک نظام را از بین می‌برد و نمی‌تواند نظام‌ساز باشد، در انقلاب اسلامی روی داد.

12 فروردین سال 58 نقطه عطفی برای مرحله دوم و مهم‌تر انقلاب یعنی روز نظام‌سازی‌ بوده و روزی است که مردم بیان کردند که اگر می‌گوییم لااله به دنبالش الا الله را نیز می‌گوییم، اگر کفر و دشمنی نسبت به طاغوت داریم، ایمان به خدا نیز داریم.

روز 12 فروردین تجلی اراده امت برای استقرار حاکمیت الهی بود و روزی است که مردم به طور عملی به جمهوری اسلامی رای دادند و پذیرفتند که حاکمیت آنها دست خدا باشد، تا نظام ولایی که تجلی توحید ربوبی و حاکمیت الهی است به ثمر برسد.

12 فروردین چه جایگاهی در انقلاب اسلامی داشت؟

باید 12 فروردین را مرحله دوم انقلاب و شکل‌گیری و تثبیت نظام بدانیم، مردم در 12 فروردین با ایمان راسخ به اسلام، خدا و رهبری انقلاب و امام خمینی(ره) به عنوان انسانی الهی و نایب امام زمان(عج) به صحنه آمدند و به نظام اسلامی رای دادند.

پیشنهادهای مختلفی ارائه می‌شد که امام خمینی(ره) فرمودند «به جمهوری اسلامی رای دهید» و مردم در روز 12 فروردین نشان دادند که به اسلام رای می‌دهند و این نقطه آغاز جمهوریت رسمی انقلاب است.

اسلام دین زندگی است، عالی‌ترین برنامه را برای اداره حکومت در همه صحنه‌ها دارد و زمانی به نتیجه می‌رسد که مردم خواهان آن باشند.

در فرهنگ اسلامی اسلام و جمهوریت دو چیز نیستند که امام خمینی(ره) آنها را به یکدیگر پیوندزده باشد، این امر که برخی می‌گویند امام اسلامیت را به جمهوریت پیوند زد، به امام جفا است، در حقیقت امام اسلام ناب را زنده کرد و جمهوریت در متن اسلام بود و در 12 فروردین جمهوریت اسلامی تجلی پیدا کرد.

12 فروردین روز تجلی آیات قرآن توصیف می‌شود و این روز را عید الله بزرگ می‌گوییم و 12 فروردین سرآغازی برای 12 فروردین‌ها در دنیا است.

رمز ماندگاری انقلاب 22 بهمن بود، 12 فروردین ماندگاری انقلاب را به نظام رساند و با این نظام‌سازی انقلاب مادر همه انقلاب‌های دنیا شد و انقلاب‌های دنیا تابع انقلاب ما هستند و فرزندان این انقلاب محسوب می‌شوند.

چه پیام‌هایی در 12 فروردین 58 نهفته است؟

12 فروردین به دنیایی که در دامن این ایسم‌های مختلف گرفتار شده است، ثابت کرد که یگانه راه نجات دنیایی و آزادی واقعی، حقیقت انسانی و دستیابی به همه سعادت‌های دنیایی آن است که به حاکمیت خدا تن دهیم و حاکمیت خدا با حاکمیت ولی خدا است.

دنیا چهره جدیدی از نظام سیاسی را در 12 فروردین 58 مشاهده کرد و توانمندی و کارآمدی نظام حفظ شد و همین امر عامل بیداری و حرکت امت شد.

اگر 22 بهمن سرآغاز است، 12 فروردین مرحله کمال و آماده‌سازی برای نهضت ظهور و بیداری امت‌ها بوده است.

نسل جدید انقلاب چه وظیفه در برابر این روز به عهده دارند؟

نسل جدید و جوانان بدانید که امانت‌دار بزرگی هستید، شهدا و امام خمینی(ره) فعالیت‌هایی انجام دادند، شما باید برای بقای نظام تلاش کنید و امروز باید از بزرگترین معروف بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری دفاع کنیم.

امروز استکبار آمده با جنگ و ابزار نرم این انقلاب، نظام اسلام ناب و ولایت‌مداری را بگیرد و شما که ثابت کردید نسل جدید سنگر نشین خط مقدم اسلام هستید، ببینید انقلاب چه کرده است، این انقلاب یمن، مصر، سوریه و عراق را بیدار کرد و استکبار نگران بیداری امت‌های غیر مسلمان مانند مردم آلمان، لندن و واشنگتن هستند، بنابراین باید قدردان این نعمت باشید و ادای این نعمت را با پاسداری از این نعمت انجام دهید.

مقام معظم رهبری در سال گذشته عزم ملی را مطرح کردند و مردم انصافا ثابت کردند که گذشت انقلاب آنها را خسته نمی‌کند و عزم ملی ملت برای پاسداری از این انقلاب وجود دارد.

مسئولان مدیریت جهادی را یاد بگیرند و باور کنند و گفتمان انقلاب را باید از مردم یاد بگیرند، مردم ثابت کردند که در گفتمان انقلاب مانند مقاومت و ایستادگی بر اصول و ارکان انقلاب بی‌نظیر هستند و نه تنها در برابر جنگ سخت استکبار، بلکه در برابر جنگ نرم نیز ایستاده‌اند.

مردم فتنه‌ها را خنثی کردند و پیوند با ولی عامل پیروزی‌ آنها بوده است و در حقیقت مردم ملازم با ولایت بودند و التزام عملی با ولایت داشتند، این رمز موفقیت و پیروزی امت است.


ارسال نظرات