خبرهای داغ:
منابع خبری از افزایش شمار شهدای تجاوز امروز جنگنده‌های سعودی و ائتلاف عربی علیه یمن به ۳۷ تن و افزایش شمار زخمی‌ها به بیش از ۸۰ نفر خبر دادند.
کد خبر: ۸۵۰۷۷۱۸
|
۱۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۵
به گزارش خبرگزاری بسیج،‌ شمار شهدای حملات جنگنده‌های متجاوز سعودی و ائتلاف عربی هم‌پیمانان ریاض به یمن به 37 تن افزایش یافت.

بر اساس این گزارش در حمله جنگنده‌های متجاوز ائتلاف موسوم به طوفان قاطع به کارخانجات لبنیات و صنایع روغن در یمن دست‌کم 37 یمنی شهید و بیش از 80 نفر دیگر هم زخمی شدند.

جنگنده‌های سعودی بامداد امروز چهارشنبه در هفتمین روز جنگ علیه یمن این کارخانه تولید محصولات لبنیاتی را در استان الحدیده بمباران کردند.

عربستان از بامداد ششم فروردین، پس از شکست تمام طرح‌ها و سیاست‌هایش در یمن، به گزینه نظامی روی آورد و مناطق مختلف یمن را آماج حملات هوایی خود قرار داد، برخی کشورهایی که از نظر اقتصادی به کمک‌های عربستان نیازمند هستند، با عربستان در تجاوزات آشکار به یمن همراه شده‌اند.

بحرین، قطر، کویت، امارات، مغرب، سودان، اردن و مصر از جمله کشورهایی هستند که در جنگ علیه یمن به عربستان پیوسته‌اند. این در حالی است که پاکستان نیز از آمادگی خود برای مشارکت در این جنگ خبر داده و ترکیه نیز اعلام کرده که در حال بررسی شرکت در عملیات نظامی موسوم به طوفان قاطع است.

از آغاز تجاوز عربستان به یمن ده‌ها تن از شهروندان یمنی که بین آنها شمار زیادی زن و کودک دیده می‌شوند، به شهادت رسیده یا زخمی شده‌اند.

بر اساس گزارش‌های رسانه‌ای از ابتدای حملات عربستان به یمن تاکنون بیش از 100 تن شهید و 350 نفر نیز زخمی شدند.

این در حالی است که بر اساس اعلام منابع سازمان ملل، از آغاز حملات عربستان و هم‌پیمانانش به یمن تاکنون 62 کودک به شهادت رسیده‌اند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها