خبرهای داغ:
مسئول سازمان بسیج دانشجویی خبر داد؛
مسئول سازمان بسیج دانشجویی از فعالیت 1800 گروه جهادی دانشجویی در سراسر کشور خبر داد.
کد خبر: ۸۵۰۷۶۴۴
|
۱۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۷
محمد ودود حیدری امروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قم طی سخنانی اظهار کرد: نگاه جهادی و فرهنگ خدمت به مردم یکی از رسالت ها و ماموریت های اصلی بسیج دانشجویی است.

وی با بیان اینکه چهار رسالت مهم از سوی مقام معظم رهبری برای بسیج دانشجویی ترسیم شده است، افزود: خدمت رسانی به مردم یک از مهمترین رسالت هایی است که از سوی رهبری برای بسیج دانشجویی تبیین شده است.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی ابراز کرد: نوع نگاه جهادی، فرهنگ و مدیریت جهادی به امورات از ماموریت های اصلی است که در بسیج دانشجویی دنبال می شود.

وی با اشاره به اینکه در اردوهای جهادی جدای از آن خدمتی که به مردم می شود، خاصیت اساسی تری دارد، بیان نمود: رشد، ارتقاء و کادرسازی برای آینده نظام اسلامی از مهمترین اهداف برگزاری اردوهای جهادی است.

حیدری با بیان اینکه در بسیج دانشجویی فرهنگ شده است کسی که به اردوهای جهادی نرفته باشد خیلی صاحب خانه محسوب نمی شود، خاطرنشان کرد: یکی از آن جا هایی که فرد در بسیج دانشجویی اگر تجربه آن را نداشته باشد، صاحب خانه محسوب نمی شود، همین اردوهای جهادی است.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی کشور با اعلام اینکه بیش از دو دهه اردوهای جهادی در حال انجام است، ادامه داد: استقبال دانشجویان بسیجی در سالهای اخیر از اردوهای جهادی بسیار افزایش پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه سابقه اردوهای جهادی به اوسط دهه 70 بر می گردد، افزود: در آن اوایل اردوهای جهادی به شکل امروزی نبودند، ولی از طرف بسیج دانشجویی به مناطق محروم اعزام می شدند و خدماتی را ارائه می کردند.

حیدری ابراز کرد: در طی سالهای گذشته خوشحال هستیم که صرفا کار عمرانی در دستور کار اردوهای جهادی قرار نگرفته است، بلکه بحث های آموزشی، فرهنگی، اشتغال زایی و اقتصاد مقاومتی هم به آن اضافه شده است.

وی با بیان اینکه امروز ما شاهد ابعاد مختلف پزشکی، امدادرسانی، بهداشتی و درمانی در عرصه اردوهای جهادی هستیم، خبر داد: حدود 1800 گروه جهادی در سطح کشور فعال هستند که بیش از 1000 گروه همیشه فعال و آماده به خدمت داریم.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی با بیان اینکه عمده اعزام گروه های جهادی در ایام تابستان و نوروز است، افزود: امسال در ایام نوروز بچه های جهادی از فرصت استفاده کردند و از تعطیلات خودشان زدند و در این اردوها در سطح کشور حضور پیدا کردند.

وی اظهار کرد: یکی از رویکردهای جدید در اردوهای جهادی، حضور در مناطق محروم محل دانشگاه است، یعنی اولیت کار جهادی دانشجویان بایستی مناطق محروم محل تحصیل آنها باشد.

حیدری در پایان تصریح کرد: امیدواریم دانشجویان بسیجی با شرکت در اردوهای جهادی، فرهنگ از خودگذشتگی و فرهنگ هزینه دادن برای رشد اهداف و رسالت های انقلاب اسلامی را در خود نهادینه بکنند، تا در همه عرصه های دانشگاه بتواند از این مهم بهره ببرد.


ارسال نظرات