خبرگزاری بسیج: قبل از تاسیس روستای درجادون از توابع بخش سندرک استان هرمزگان در سال 68، هر پنج – شش خانوار به طور پراکنده در بخشی از کوه های اطراف زندگی می کردند که با تجمع و استقرار 7-8 خانوار در یک مکان ثابت، روستای درجادون شکل گرفت.
کد خبر: ۸۵۰۷۶۴۳
|
۱۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۵

به گزارش خبرنگار اعزامی استان تهران خبرگزاری بسیج؛ مسئول شورای اسلامی روستای درجادون با اعلام این مطلب، اظهار داشت: به برکت نظام جمهوری اسلامی، به مرور خانواده های دیگری نیز به جمع این خانوارها اضافه شدند و اکنون بعد از گذشت 25 سال 280 خانوار با جمعیتی بالغ بر یکهزار نفر در این روستا زندگی می کنند.

ابراهیم سلیمی افزود: با ساخته شدن روستا جاده کشیده شد و آب و برق هم به روستا آمد   و همزمان مدرسه ابتدایی و راهنمایی دخترانه و پسرانه نیز در آن بنا شد که الان از چند روستای همجوار برای تحصیل در دوره راهنمایی به این روستا می آیند.

 وی، کمبود فضای آموزشی را از مشکلات عمده اهالی روستای درجادون برشمرد و گفت: دانش آموزان در یک مدرسه سه کلاسه به طور مختلط درس می خوانند و ضرورت دارد یک مدرسه دیگر ساخته شود.

سلیمی گفت: گروه های جهادی، بهمن ماه به روستای ما آمدند و قول دادند یک مدرسه سه کلاسه دیگر برای مردم روستا بسازند. وی اضافه کرد: دانش آموزان برای ادامه تحصیل به بشاگرد می روند در حالی که هیچگونه سرویس ویژه دانش آموزان برای رفت و آمد آسان و ایمن آنها وجود ندارد و امیدواریم گروهای جهادی این نیاز آموزشی روستا را تامین کنند.

 

ارسال نظرات