علی اشرف خانلری
بعد از سالها پراکندگی در کوهستان ها؛
خبرگزاری بسیج: مردم روستای درجادون سندرک به علت عدم وابستگی به دولت در زمان طاغوت، به صورات پراکنده هر 5- 6 خانوار با هم بر سر یک چشمه آب اجتماع کوچکی تشکیل داده و با مقداری باغ های نخل و دام روزگار می گذراندند.
کد خبر: ۸۵۰۷۶۴۰
|
۱۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۸

 به گزارش خبرنگار اعزامی استان تهران خبرگزاری بسیج؛ عباس سلیمی رئیس سابق شورای اسلامی روستای درجادون با بیان این مطلب اظهار داشت: مردم روستای درجادون در زمان شاه خودکفا بودند و با تولیدات دامی و کشاورزی و تولید محصولاتی مانند ذرت، گندم، جو، حبوبات، امرار معاش می کردند اما به علت دوری از شهر و امکانات از نعمت سواد محروم بودند تا اینکه انقلاب اسلامی به پیروزی رسید و مردم را در آغوش گرفت به ما نوید داد که اگر در یک منطقه تجمع کنید به شما خدمت رسانی می شود.

وی با اشاره به اینکه این روستا در سال 68 ایجاد شده است، اظهار داشت: در سالهای 68 تا 73 مردم لوله کشی آب نداشتند و اهالی آب مورد نیاز خود را با کول به وسیله دبه و مشک، به خانه می آوردند؛ سال 73 از دولت تقاضای لوله کشی آب و برق رسانی کردیم که خوشبختانه این کار انجام شد.

 وی گفت: مسئولان درخواست های مردم روستا را اجابت می کردند و هرگاه به عنوان رئیس شورای روستا به استان می رفتم و مسائل و مشکلات را مطرح می کردم از استاندار   پاسخ مثبت می گرفتم.

در ابتدای ساخت روستا حسینیه، مدرسه، اماکن عمومی ساخته شد اما با توجه به افزایش  جمعیت روستا متاسفانه فضای آموزشی موجود مناسب با جمعیت دانش آموزی نیست و   دانش آموزان مقاطع راهنمایی و دبیرستان برای دامه تحصیل مجبورند به شهرهای مجاور بروند.

سلیمی با قدردانی از خدمات گروه های جهادی اظهار داشت: ساخت 12 چشمه سرویس بهداشتی و اجرای برنامه های فرهنگی از جمله خدمات گروه های جهادی در این روستا بوده است که به دنبال اقدامات مختلف بسیج دانشجویی و اقشار مختلف، سردار مارانی فرمانده سپاه استان نیز قول ساخت یک مدرسه سه کلاسه برای روستائیان را داده است.

وی که اولین نماینده روستای درجادون قبل از تشکیل شوراهای شهر و روستا در کشور در سال 73 بوده است، افزود: از اولین دوره تشکیل شورا ها تا دوره قبل به عنوان عضو شورا انتخاب شده اما در دوره قبل به دلیل بروز ناراحتی قلبی از شرکت در انتخابات شورا انصراف داده است.

سلیمی 12 فرزند صالح دارد که یکی از آنها روحانی، دو فرزندش دانشجو، سه فرزند او در حال تحصیل و یکی از آنها در مدرسه راهنمایی تدریس می کند و دخترانش هم به دلیل نبود مدرسه در  مقاطع راهنمایی و دبیرستان در روستا و مشکلات رفت و آمد به شهر از ادامه تحصیل باز مانده اند.

 

 

 

  

 

ارسال نظرات