علی اشرف خانلری
خبرگزاری بسیج: به دنبال برگزاری کلاس های آموزشی برای زنان روستایی توسط بسیج دانشجویی، برای تعدادی از زنان روستا اشتغال ایجاد شده و خود آنان به عنوان مربی به سایر روستائیان مهارت های مختلف بویژه مشاغل خانگی را آموزش می دهند.
کد خبر: ۸۵۰۷۶۳۸
|
۱۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۳

به گزارش خبرنگار اعزامی استان تهران خبرگزاری بسیج؛ عذرا علی پور دانشجوی رشته حقوق دانشگاه پیام نور خادم گروه جهادی سفیران امید با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی، اظهار داشت: مشاغل دولتی در حدی نیست که همه جوان ها بتوانند در پست های اداری و دولتی مشغول کار شوند، لذا تلاش کرده ایم که مشاغل خانگی و زودبازده  را به روستائیان بویژه خانم ها آموزش دهیم.

 علی پور بر برگزاری کلاس های آموزشی ویژه زنان روستایی بویژه زنان بی سر پرست تاکید کرد و اظهار داشت: در راستای ایجاد اشتغال برای دختران و زنان روستایی و کمک به اقتصاد خانواده، کلاس های آموزش خیاطی، گلدوزی، چرمدوزی، گلسازی و ... برای علاقه مندان برگزار کردیم و هر یک از خادمان در هر روستا از 15 تا 30 نفر کار آموز در زمینه های مختلف آموزشی زیر پوشش داشته اند و در بعضی مناطق با توجه به استقبال زیاد روستائیان کلاس ها  در دوشیفت صبح و عصر برگزار شد.

این خادم گروه جهادی تصریح کرد: با کارآموزان دوره های قبل در تماس هستم و خوشبختانه اغلب آنها استاد کار و مربی شده اند و هر کدام تعدادی کارآموز گرفته اند و با خرید دستگاه های چرخ خیاطی برای خود کارگاه زده اند و از روستاهای همجوار سفارش دوخت لباس می گیرند.

وی افزود: برای رسیدن به این هدف از طریق بسیج دانشجویی گروهی از علاقه مندان به خدمت رسانی به مردم محروم و نیازمند را شناسایی کردیم و بر اساس نیازهای روستاها  در زمینه های  فرهنگی، عمرانی، خدماتی و آموزشی و... اقدامات موثری انجام داده ایم.

وی خاطر نشان کرد: از سال 88 وارد گروه جهادی شده و خدمت رسانی را از روستای خودم آغاز کردم و پس از شناسایی افراد توانمند و مستعد کم کم گروه شکل و قوام بهتری گرفت و در سال های بعد این دانشجویان خادم گروه های دیگری شدند.

   

 

ارسال نظرات