معاون بین الملل بسیج مستضعفین از استقبال چشمگیر توریست‌های خارجی در بازدید از مناطق جنگی دوران دفاع مقدس خبر داد.
کد خبر: ۸۵۰۷۵۹۸
|
۱۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۴
احمد اسفندیاری معاون بین الملل بسیج مستضعفین در گفتگو با خبرگزاری بسیج از استقبال چشمگیر توریست‌های خارجی در بازدید از مناطق جنگی دوران دفاع مقدس خبر داد.
احمد اسفندیاری گفت: امسال فعالیت بیشتر بود و استقبال چشمگیر تری شد، تلاشی از سال ۹۳آغاز شد و برای آشنایی بیشتر خارجی‌ها مهمانهایی از کشورهای مختلف داشتیم از جمله ازاسپانیا، ایتالیا، سوییس و المان که از مناطق جنگی بازدید کردند و در واقع اردوهای راهیان نور ابعاد بین المللی یافته است.
وی افزود: در مناطق زیر ساخت‌های خوبی فراهم شده است و در سفرمسافران خارجی هم سعی داریم نرمال‌های مسافران داخلی را برایشان فراهم کنیم زیرا زیر ساخت‌ها انقدر مناسب هست که پاسخگوی نیاز‌ها باشد.

اسفندیاری با اشاره به همزمانی ایام فاطمیه با نوروز گفت: استقبال مردم در این ایام به دلیل روحانیت فضای مناطق جنگی بسیار بیشترشده است و اطلاع رسانی و رسانه‌ای کرد ن این احوال باعث شده است مردم هرروز بیشتر احساس نیاز به بازدید از این مناطق کنند.
وی گفت: پیشنهاد من این است عزیزانی که برنامه ریزی می‌کنند برای نسل جوان بیشتر تلاش کنند و از ظرفیت راهیان نور برای آشنایی دانش آموزان استفاده بیشتری شود.
اسفندیاری راهیان نور را بسیار موثر در دیپلماسی عمومی کشور دانست و گفت: معرفی فرهنگ انقلاب اسلامی و فرهنگ جاری کشور با استفاده از این اردو‌ها امکان پذیر است.
همچنین انقلاب که به اعتقاد ما در منطقه و فرای آن صادر شده است در همین اردو‌ها ی راهیان نور قابل معرفی بیشتر است.
وی از مسولان خواست در بعد بین المللی راهیان نور تلاش بیشتری شود و گفت: باید سازمان‌های بین المللی را در گیر کنیم و وزارت خارجه نیز در این راه یاریمان کند و سازمان‌هایی مثل فرهنگ و ارتباطات اسلامی در این کار سهیم شوند.
ارسال نظرات