رییس سازمان بسیج مداحان کشور:

معرفی حضرت زهرا(س) به مردم، یکی از رسالت های مداحان است/ فاطمه زهرا(س)، نخستین شهید راه ولایت

محمد فراهانی گفت: معرفی چهره حضرت زهرا(س) به مردم، یکی از رسالت های مهم مداحان اهل بیت(ع) است.
کد خبر: ۸۵۰۷۵۷۵
|
۱۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، مسئول سازمان بسیج مداحان کشور گفت : وجود مقدس حضرت فاطمه زهرا(س)، محور رساندن معارف اهل بیت(ع) و انتقال نبوت به نسل های مختلف بشربوده است.

وی تصریح کرد: شخصیت آن حضرت به قدری عظیم بوده که امامان معصوم ( ع )، ایشان را اسوه خود میدانستند و به مردم نیز معرفی کردند تا از ایشان الگو بگیرند.

فراهانی در ادامه خاطر نشان کرد: ولادت و شهادت فاطمه زهرا(س) در ماه های جمادی الاول و جمادی الثانی در حقیقت مرکز توجه و شناخت ایشان است و این فرصت مناسبی است تا مداحان و شاعران بتوانند به معرفی آن حضرت بپردازند.

وی گفت: دشمن می خواهد این فرصت را به تهدید تبدیل کند، بنابراین مداحان در مقابله با آنها باید واقعیت حقیقت حضرت زهرا(س) را در این مجال بیان کنند.

این مداح اهل بیت(ع) خاطر نشان کرد: مداحان با توجه خاصی که دارند بایدطوری عمل کنندکه به وحدت شیعه و سنی خدشه وارد نشود و ازبیان هرگونه مطلبی که در این زمینه حساسیت ایجاد می کند، بپرهیزند.

مسئول سازمان بسیج مداحان کشور، در ادامه­ی مطلب فوق افزود: البته نبایستی از بیان فضائل، مناقب، سیره و سنت حضرت زهرا(س)، غافل شد و همانطور که مصائب آن حضرت را نسل به نسل منتقل می کنیم باید به جنبه های اجتماعی، بصیرتی و سیاسی ایشان هم بپردازیم.

فراهانی گفت: یکی از مهمترین جنبه هایی که باید به طور خاص به آن پرداخته شود، بحث ولایتمداری و ولایت پذیری ایشان است، تا جایی که از آن حضرت به عنوان نخستین شهید راه ولایت یاد کردند.

ارسال نظرات