مسئول سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان گفت: از شهریور 93 تاکنون 10 هزار زنجانی از مناطق عملیاتی غرب و جنوب کشور بازدید کردند.
کد خبر: ۸۵۰۷۵۶۱
|
۱۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۴

عبدالکریم مرادی افزود: پنج هزار نفر این افراد تا پایان سال 93 و پنج هزار نفر مابقی نیز از ابتدای امسال تا کنون از این مناطق بازدید کردند که 40 درصد آنان را خواهران و مابقی را برداران تشکیل می دهد.

وی با بیان اینکه 50 درصد از نفرات اعزامی دانش آموز و 50 درصد مابقی نیز درقالب کاروانهای دانشجویی و محلات می باشد تصریح کرد: آخرین کاروان راهیان نور مربوط به شهرستانهای ابهر، خرمدره، طارم، سلطانیه و ایجرود می باشد که همراه با ائمه جمعه شهرستانهای مختلف استان زنجان از مناطق عملیاتی جنوب بازدید خواهند کرد.
مرادی یادآور شد: سال 92 حدود 13 هزار نفر از اقشار مختلف مردم زنجان در قالب کاروان راهیان نور به مناطق عملیاتی غرب کشور ازجمله بوالحسن و والفجر چهار و مناطق عملیاتی جنوب کشور ازجمله فتح المبین، اروندکنار، شلمچه، القمه، نهرخین، طلاییه، هویزه و یادمان شهدای گمنام محمودوند (معراج)، جهت بازدید اعزام شدند.
وی با بیان اینکه نوجوانان و جوانان بیشترین استقبال را از این سفر معنوی دارند افزود: عزیمت به سرزمینهای نور، فرصتی خوب برای آشنایی نسل جوان با رشادتهای رزمندگان اسلام و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و بصیرت افزایی است و در زمان حاضر نیز اردوگاه متعلق به سپاه زنجان با ظرفیت 800 نفر آماده برای ارایه خدمات به اعزام شدگان است.
مرادی تصریح کرد: اگر اعتبارات اجازه دهد ، زنجان برای اعزام سالانه 12 هزار نفر در قالب کاروان راهیان نور آماده است ولی در سال 93 بخشی از اعتبارات به دلیل آماده سازی به این اردوگاه اختصاص یافت و به همین دلیل نیز تعداد زائران سرزمین های نور این استان از 13 هزار نفر سال 92 به 10 هزار نفر در سال 93 رسید.
مسئول سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان گفت: از سال 69 به صورت متفرقه اعزام راهیان نور در زنجان آغاز شد و از سال 84 ستاد مرکزی راهیان نور کشور به فرمان مقام معظم رهبری شکل گرفت و پس از ابلاغ به سازمان بسیج کشور اعزام ها سازمان یافته تر انجام شد.

ارسال نظرات