خبرهای داغ:
معاون هماهنگ کننده سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) استان قم گفت: اردوهای جهادی کلاس درسی برای مدیران و مسئولین امروزی است.
کد خبر: ۸۵۰۷۵۰۰
|
۱۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۵
رضا فقیهی امروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قم طی سخنانی اظهار کرد: جهاد در لغت به معنای تلاش و کوشش است و این تلاش و کوشش وقتی که برای رضای خداوند و در راه اعتلای دین خدا صورت بگیرد، جهاد فی سبیل الله تلقی می شود.

وی با اشاره به اینکه کسی که برای خدا جهاد کند، این فرد به عنوان مجاهد فی سبیل الله است، افزود: انواع مختلفی از جهاد داریم که یکی از آنها جهاد رزمی است که شرکت در جبهه های نبرد، رزم و جنگ با دشمنان خداوند است.

معاون هماهنگ کننده سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) ابراز کرد: دیگری جهاد فرهنگی است که هر فعالیتی در راستای هدایت بشر برای اعتقاد به لا اله الا الله و یگانگی خداوند متعال انجام شود، جهاد فرهنگی است.

وی با بیان اینکه جهاد اقتصادی نوعی دیگر از انواع جهاد است که به هرگونه فعالیت در راستای کسب درآمد حلال و شکوفایی اقتصادی گفته می شود، ادامه داد: در جبهه ی امروزی هم مثل امورات سیاسی، ورزشی و همه امورات اگر برای رضای خداوند گام برداریم و فعالیت داشته باشیم این خودش یک جهاد است که فقط شرطش فی سبیل الله بودنش است .

فقیهی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: امر پسندیده ای که امروزه بین دانشجویان متعهد و دلسوز جامعه اسلامی رواج پیدا کرده و روز به روز هم در حال افزایش است، اردوهای جهادی است که یک رزمایشی برای نسل های آینده این نظام است که چگونه در راستای محرومیت زدایی، اقدام جهادی انجام بدهند.

وی با اشاره به اینکه اردوهای جهادی یک خودسازی برای جوانان پرشور، انقلابی، نخبه و فرهیخته ی نظامان است، اذعان داشت: این خودسازی امروزه یکی سری مزایایی برای انسان های مقیم در روستاها به جا می گذارد که آنها را با مبانی دینی آشنا می کند و آنها را با ایثار و از خودگذشتگی یک سری از افراد نخبه جامعه آشنا می سازد.

معاون هماهنگ کننده سپاه استان قم افزود: اردوهای جهادی همچنین این یک رنگ بودن و یک دل بودن همه اقوام را در کنار هم می گذارد و دیده می شود یک سری دانشجو از شهر ها و روستاهای مختلف کشور که هیچ آشنایی قبلی را با هم ندارند در کنار هم قرار میگیرند و برای پیشرفت کشور از جان مایه می گذارند.

وی در ادامه با بیان اینکه اردوهای جهادی اقدامی برای رضایت خداوند متعال است، بیان کرد: می بینیم که در اردوهای جهادی علاوه بر خودسازی و کادر سازی دلسوز برای آینده مدیریتی نظام، خدماتی هم به یک سری افراد محروم داده می شود.

فقیهی با اشاره اینکه با این از خودگذشتگی جوانان فداکار، برکاتی از سوی خداوند تبارک و تعالی نازل می شود، ابراز کرد: اردوهای جهادی می تواند کلاس درسی برای مدیران امروزی باشد که در جمع دانشجویانی که با ایثار و از خودگذشتی در حال فعالیت هستند، حضور پیدا بکنند و خدمت بی منت به یک سری افرادی که هیچگونه سود دنیویی برایشان ندارد را به نظاره بنشینند.

وی حفظ نظام اسلامی را بزرگترین معروف از دیدگاه رهبری دانست و گفت: این دانشجویان جهادگر در راستای حفظ نظام اسلامی که بزرگترین معروف است قدم بر میدارند .

معاون هماهنگ کننده سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) در پایان تصریح کرد: حضور مدیران و مسئولین در جمع این دانشجویان باعث می شود که روحیه جهادی در مدیران امروزی ماهم زنده بشود و فارغ از مسائل دنیایی و مدیریتی ببینند که امروز هم افرادی هستند که از کار، خانواده و زندگی خود در فضای شهر می گذرند و در روستاهای محروم به هم وطنانشان خدمت رسانی می کنند.


ارسال نظرات