خبرهای داغ:
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج دانشجویی فارس گفت: در غفلت مسئولان، برخی از مناطق محروم این استان به بیابان‌های فرهنگی تبدیل‌شده‌اند.
کد خبر: ۸۵۰۷۴۹۶
|
۱۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی و مسئول بسیج سازندگی این استان در ایام تعطیلات نوروز با حضور در روستای مرز از توابع فورگ داراب و آوین و مهدی‌آباد از توابع رویدر در نوار مرزی لارستان فارس و هرمزگان از دو گروه جهادی دانشجویی بازدید کردند.

اسماعیل قزل‌سفلی در حاشیه این بازدیدها بابیان اینکه این دو گروه جهادی دانشجویی با رویکرد آموزشی، فرهنگی و عمرانی در این مناطق، کار خود را پیش از تعطیلات نوروز شروع کرده‌اند اظهار داشت: در حال حاضر نیز 480 نفر در قالب 11 گروه جهادی در مناطق محروم فارس مشغول خدمت‌رسانی هستند.

وی بابیان اینکه گروه جهادی پیامبر اعظم (ص) به استعداد 100 نفر از دانشجویان دانشگاه‌های شیراز در روستای مهدی‌آباد از توابع بخش رویدر لارستان پیش از ایام نوروز مشغول خدمت‌رسانی هستند افزود: در همین ایام گروه جهادی آل‌طه به استعداد 50 نفر با حضور در روستای مرز از توابع بخش فورگ داراب مشغول خدمت‌رسانی به اهالی این روستا هستند.

فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس، استفاده از ماهواره به دلیل نبود قابیلت پوشش شبکه دیجیتال را مهم‌ترین آسیب روستای مرز و مهدی‌آباد برشمرد و با تأکید بر ایجاد بستر مخابراتی، فرکانس دیجیتالی و فراهم کردن زمینه استفاده از شبکه دیجیتال گفت: این روستا بیش از 5 هزار نفر جمعیت دارد که ازدواج‌های زودهنگام و طلاق بسیار ناشی از نارسایی‌های فرهنگی نیز از دیگر مشکلات موجود آن بوده ازاین‌رو گروه جهادی دانشجویی مستقر در این روستا بحث آگاه‌سازی را نیز مدنظر قرار داده است.

قزل‌سفلی از ساخت خانه عالم و خانه برای نیازمندان در روستای مرز داراب توسط دانشجویان جهادگر خبر داد و تصریح کرد: دانشجویان جهادگر عیدشان را در کنار اهالی روستاهای محروم استان فارس سپری کردند.

وی بابیان اینکه روستای مهدی‌آباد از توابع بخش رویدر لارستان مرز بین استان‌های هرمزگان و فارس است ادامه داد: دانشجویان جهادگر با حضور در روستاهای محروم و آگاهی از مشکلات آن‌ها مطالبات مردم این مناطق را نیز پیگیری می‌کنند.

قزل‌سفلی اضافه کرد: ساخت مدرسه دو کلاسه، دیوارکشی دور مدرسه جدید و ساخت یک منزل برای خانواده بی‌بضاعت در کنار آموزش‌های جوانان و نوجوانان در حوزه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی ازجمله کارهای گروه جهادی پیامبر اعظم (ص) در روستای مهدی‌آباد بخش رویدر بود.

وی بیان داشت: آنچه در این مناطق محروم مثال‌زدنی است، استقبال و همراهی بی‌نظیر مردم به‌ویژه نوجوانان و جوانان روستایی با این گروه‌های جهادی بود.

فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی فارس گفت: در سایه غفلت مسئولان، برخی از مناطق محروم این استان به بیابان‌های فرهنگی تبدیل ‌شده‌اند.

قزل‌سفلی بابیان اینکه اردوهای جهادی با تدبیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی شکل‌گرفته است اضافه کرد: این اردوها حرکتی است که در آن همکاری هدفمندی در راستای محرومیت‌زدایی و غنی کردن اوقات فراغت دانشجویان صورت می‌گیرد.

وی بابیان اینکه بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان فارس در طول سال با اعزام گروه‌های جهادی به مناطق محروم در قالب فعالیت‌های عمرانی، فرهنگی، بهداشت و درمان، علمی، آموزشی، ورزشی، اقتصاد مقاومتی و... اقدامات بسیار خوبی در راستای محرومیت‌زدایی انجام می‌دهد تصریح کرد: بسیج دانشجویی استان فارس با همکاری سازمان بسیج سازندگی این استان سال گذشته توانسته است بیش از 60 گروه جهادی دانشجویی به استعداد بیش از 3 هزار و 200 نفر به مناطق محروم فارس اعزام کند و در نوروز امسال نیز بیش از 480 دانشجوی جهادگر برای خدمت‌رسانی به مناطق محروم این استان اعزام‌ شده‌اند.

فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی فارس از اعزام بیش از 3 هزار دانشجوی بسیجی به‌منظور خدمت‌رسانی به مناطق محروم این استان در سال 94 خبر داد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها