خبرهای داغ:
مسئول گروه جهادی بسیج دانشجویی استان قزوین گفت: این ششمین سال است که برای ارائه خدمات دندانپزشکی ،مامائی و کلاسهای آموزشی به روستاهای محروم استان قزوین می‌آییم .
کد خبر: ۸۵۰۷۳۸۹
|
۰۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از قزوین، مسئول گروه جهادی بسیج دانشجویی استان قزوین گفت: اردوهای جهادی سال‌ها است که در کشور راه‌اندازی شده و سالانه دانشجویان زیادی از سراسر کشور برای خدمت‌رسانی به محرومین راهی این اردوها می‌شوند

رهبر معظم انقلاب درباره اردوهای جهادی می‌فرمایند: «شما با عمل خودتان مردم را به ایمان، به اسلام و به دین دعوت می‌کنید. شما اگر درس قرآن هم آنجا ندهید، خود حضور یک جوان مومن و متدین و متشرع در یک مجموعه روستایی، در بین جوانان، در بین مردم، مظهر مجسم آیه قرآن است. آنها را به دین، به انقلاب، به معنویت سوق می‌دهد. از اين مهمتر، خدمتى است كه شما به خودتان مي‌كنيد؛ استعدادهاى درونى خودتان را فعال مي‌كنيد؛ به بالقوه‌هایى كه در وجود شما هست، فعليت مي‌بخشيد؛ تجربه پيدا مي‌كنيد؛ با زندگى مردم آشنا مي‌شويد؛ اين حصارهاى طبقاتى شكسته مي‌شود؛ واقعيت‌هاى زندگى را لمس مي‌كنيد؛ در خودتان شعف و بهجت خدمت‌رسانى را احساس مي‌كنيد و اين احساس را در وجود خودتان زنده مي‌كنيد. كسى كه لذت خدمت و كار را بچشد، از كار خسته نمي‌شود»

شهرستان الموت غربی  نیز امسال میزبان تعداد زیادی گروه جهادی دانشجویی ازسراسر استان بود که به روستاها و مناطق محروم استان آمده بودند تا طعم شیرین خدمت و کار را به محرومین بچشانند و کمکی به دولت در توسعه کشور باشند.

گروه جهادی دانشجویی متشکل از تعدادی از دانشجویان دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی قزوین وتعدادی از پزشکان متعهد استان قزوین ،یکی از این گروه‌های جهادی است که چندسالی  برای خدمت رسانی در زمینه پزشکی و فرهنگی به روستاهای محروم و این استان سفر می‌کنند.

امسال نیز این گروه جهادی با هدف ترمیم دندان کودکان 6 تا 12 سال و ترمیم و کشیدن دندان افراد بالای 12 سال به روستای محروم سفید آب که ازتوابع شهرستان الموت غربی می باشد سفر کردند و باری دیگر سبب خوشحالی مردم این منطقه شدند. 

روستای سفیدآب در فاصله 75 کیلومتری شهرقزوین ومرزبین استان گیلان وقزوین قرار گرفته و حدود 500 نفر جمعیت دارد. بنابراین به علت مشرف بودن این روستا درمنطقه کوهستانی وصعب الاعبور بودن جاده های ارتباطی این روستا تا مرکز شهر رجائی دشت الموت باعث شده تا گروه جهادی پایگاه خودرا در این مکان مستقر کنند.

خدمت به محرومین یک وظیفه است

یکی از پزشکان متخصص این گروه جهادی که چندین سال سابقه حضور در اردوهای جهادی را دارد با اشاره به اینکه در این روستا تمامی خدمات ترمیم، عصب کشی و کشیدن دندان را برای مردم انجام

می‌دهیم، گفت: خدمت به محرومین یک وظیفه است به خصوص مردم این منطقه که به نوعی تولید بخشی از محصولات کشاورزی این  کشور مارا نیز برعهده دارند.

وی تنها هدف خود از حضور در این گروه جهادی را خدمت به محرومین و موثر بودن برای دیگران دانست و گفت: در حال حاضر بسیاری از همکاران بنده که در این گروه حضور دارند، در شهر درآمد خوبی دارند:اما فقط عشق به خدمت و کار برای مردم روستاهای محروم باعث شد تا از تمامی آن مادیات و زندگی راحت بگذرند و برای خدمت به مردم به این سفر دور را تحمل کنند.

وی با اشاره به اینکه بیشتر مردم این منطقه درآمدی ندارند و با پول یارانه و کمیته امداد زندگی می‌کنند، افزود: برای مردم این مناطق سخت است که بتوانند چند 100 هزار تومان برای ترمیم دندان‌های خود هزینه کنند به همین دلیل ممکن است هیچ وقت برای ترمیم دندان خود به دندانپزشک مراجعه نکنند؛ بنابراین ما سعی می‌کنیم که وظیفه خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهیم.

 این دندانپزشک جهادگر با اشاره به اینکه هم اکنون تعداد زیادی از کودکان کشور دارای تعدادی دندان خراب هستند، گفت: دولت و وزارت آموزش و پرورش باید با یک برنامه ریزی درست در زمینه بهداشت دهان و دندان فرهنگ‌سازی کنند تا برای نسل آینده دندان های سالمی داشته باشیم.

دعای عاقبت به خیری؛ هدیه محرومین به دانشجویان جهادی

یکی از اهالی روستای سفیدآب نیز که برای ترمیم دندان فرزند خود به این گروه جهادی مراجعه کرده است، گفت: شغلم کشاورزی است و بدلیل خشکسالی چند ساله در استان درآمدی نداریم که برای تعمیر دندان هزینه کنیم.

یکی از اهالی روستادرحاشیه این عمل خداپسندانه گفت با اشاره به اینکه گروه جهادی چند روز است که دراین روستا حضوردارند ، باعث شده تا تعداد زیادی از مردم روستاهای همجوار نیز برای درمان و ترمیم دندان‌های خود به این روستا بیایند.

وی با اشاره به اینکه ما مردم روستایی هدیه‌ای جز دعای خیر برای دانشجویان جهادی نداریم، تصریح کرد: بیشتر بچه‌های این منطقه دارای دندان‌های پوسیده و خراب شده هستند که دلیل آن هم عدم اموزش صحیح و استفاده نکردن از مسواک است.

یکی دیگر از اهالی روستای سفیدآب هم ضمن تقدیر از حضور دانشجویان جهادگر در این روستا، افزود: دانشجویان جهادگر علاوه بر ترمیم دندان مردم روستاهای منطقه، آموزش‌های لازم در زمینه بهداشت دهان و دندان ،محیط زندگی  را به ما می‌دهند.

وی با بیان اینکه دولت باید توجه بیشتری به مسئله درمان مردم روستایی داشته باشد، ادامه داد: در گذشته اگر کسی مریض می‌شد آمبولانس به طور رایگان وی را به بیمارستان می‌رساند اما چندسالی است که  برای انتقال بیمار آمبولانس از مردم هزینه دریافت می کند. 

وی تصریح کرد: تمامی مردم این منطقه شغل‌شان کشاورزی است و در حال حاضر بدلیل خشکسالی‌های پیاپی و چندین ساله مردم درآمدی ندارند؛ بنابراین از دولت می‌خواهیم که توجه بیشتری به روستاییان داشته باشد. 

خدمت به مردم بالاترین فریضه الهی است

حجت الاسلام آقا جانی روحانی گروه جهادی  هم با اشاره به اینکه تمامی دانشجویانی که به اردوی جهادی می‌آیند با اخلاص حضور پیدا می‌کنند، گفت: مسئولان کشور باید واقع گو باشند و بجای اینکه در تلوزیون بگویند ما در هیچ کجای کشور مشکلی نداریم برای مردم کاری انجام بدهند. 

وی با اشاره اینکه دولت باید واقع بینانه به مشکلات مردم روستاها نگاه کند، گفت: طی سالهای گذشته زحمات زیادی برای آبادانی روستاها کشیده شده؛ اما هنوز در بسیاری از روستاها مشکلات زیادی وجود دارد.

روحانی جهادگرافزود: مردم روستاهای این منطقه در خانه‌هایی زندگی می‌کنند که برای یک انسان زندگی کردن درآنها سخت است؛ اما این مردم از روی ناچاری اینجا زندگی می کنند؛ چراکه که تنها منبع درآمد آنها کشاورزی بوده که آن هم بدلیل خشکسالی از بین رفته و الان با پول یارانه زندگی می‌کنند.

صفری با اشاره به اینکه این مردم ولی نعمت ما هستند و باید بیشتر به آنها رسیدگی کرد، گفت: دانشجویان جهادی که برای خدمت به مردم به این منطقه آمدند هر کدام می توانستند روزانه مبلغ زیادی درآمد داشته باشند؛ اما فقط با هدف خدمت به محرومین به اردوهای جهادی آمدند و چه خوب می‌شود که این کار خوب فرهنگ سازی شود تا سالانه پزشکان زیادی به مناطق محروم سفر کنند.

وی به برخی از فعالیت‌های فرهنگی این گروه اشاره کرد و گفت: برپایی نماز جماعت ،آموزش نماز،احکام شرعی قرائت زیارت عاشورا، برگزاری کلاس‌های قرآنی و احکام از جمله این فعالیت ها است. 

حجت الاسلام آقاجانی با اشاره به اینکه گروه های جهادی سالهای  گذشته نیز در همین مناطق حضور داشته است، گفت: امسال کارهای فرهنگی و اقدامات مربوط به بهداشت دهان و دندان به فعالیت‌های سال گذشته گروه اضافه شده است.

وی با اشاره به اینکه خدمت به محرومین یک وظیفه است، گفت: وقتی دانشجویان در چنین فضایی که از کمترین امکانات محروم است قرار می‌گیرند بیشتر قدر نعمت‌هایی که خداوند به آنها داده را می‌دانند.

 

 

1002/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها