خبرهای داغ:
معاون امداد و نجات هلال احمر همدان خبر داد

خدمات‌رسانی به بیش از 7500 مسافر آسیب دیده در ایام نوروز

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر همدان گفت: امدادگران جمعیت هلال احمر استان همدان از 25 اسفندماه همزمان با آغاز طرح امدادرسانی نوروزی تاکنون به بیش از 7 هزار و 512 نفر مسافر آسیب دیده خدمات‎رسانی کردند.
کد خبر: ۸۵۰۷۳۸۷
|
۰۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حسین اشرفی با اشاره به فعالیت پایگاههای ثابت، سیار و موقت جمعیت هلال احمر استان همدان در طرح امدادرسانی نوروزی امسال اظهار داشت: 12 پایگاه به صورت ثابت و شبانه‌روزی در محورهای صعبالعبور و حادثهخیر برپا شده است تا علاوه بر اجرای عملیات امداد و نجات نسبت به رهاسازی با خودروهای هیدرولیک اقدام کنند و در صورت ضرورت اسکان اضطراری مسافران را پوشش دهند.

وی افزود: 12 گشت سیار جمعیت هلال احمر نیز در محورهای مواصلاتی استان همدان مستقر شدهاند و همچنین یک ایستگاه سلامت در میدان فرودگاه برای مواقع ضروری مستقر شده و 100 چادر و اردوگاه اضطراری برای مسافران در راه مانده در این ایام نصب شده است.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان همدان از امدادرسانی به مسافران آسیب دیده در شرایط اضطراری با بهرهمند از یک دستگاه بالگرد خبر داد و گفت: هشت دستگاه خودرو نجات در محورهای پرخطر بکار گرفته ‌شدهاند و دو دستگاه آمبولانس، 2 هزار و 20 نجات‌گر و 25 نفر از مدیران و پرسنل هلال احمر امدادرسانی را به مسافران برعهده گرفتهاند.

وی تصریح کرد: امدادگران جمعیت هلال احمر استان همدان از 25 اسفندماه همزمان با آغاز طرح امدادرسانی نوروزی تاکنون به بیش از 7 هزار و 512 نفر مسافر آسیب دیده خدماترسانی کردند و 158 مصدوم و 98 مجروح امدادرسانی شده است.

اشرفی با بیان اینکه اردوگاه اسکان اضطراری امداد و نجات هلال احمر استان همدان برای اسکان موقت مسافران و گردشگران به صورت رایگان نصب شده است، عنوان کرد: در شب گذشته به سبب بارش برف در استان همدان تعداد 314 مورد رهاسازی و امدادرسانی در برف و کولاک شهرستان رزن انجام گرفته است و همچنین تعداد یکهزار و 662 نفر در اردوگاه اسکان اضطراری در همدان اسکان یافتند.

وی بیان کرد: بارش برف و کاهش دما در شب گذشته مسافران و گردشگران نوروزی را غافلگیر و مجبور به توقف اجباری در پایگاههای امداد و نجات جادهای و اسکان اضطراری هلال احمر همدان کرد.

معاون امداد و نجات استان همدان واژگونی یک دستگاه وانت پیکان در مسیر همدان به تویسرکان، برخورد دو دستگاه سواری پراید در مسیر آزاد راه همدان به ساوه، برخورد یک دستگاه سمند با 206 اس دی در گردنه اسدآباد و رهاسازی تعداد زیادی از خودروها در مسیر همدان به آوج را از جمله حوادث امدادرسانی شده در جادههای استان در شب گذشته برشمرد.

وی به ارائه امکانات و خدمات به مسافران در راه مانده اشاره کرد و افزود: ارائه ملزومات برای اسکان مسافران، ارائه کمکهای اولیه به مصدومان و توزیع پتو و موادغذایی در بین اسکان یافتگان از اقدامات نجاتگران این جمعیت در شب گذشته بوده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات