خبرهای داغ:
حجت الاسلام آقاجانی روحانی جهادگر

جهادگران در سنگرهای فرهنگی با دشمنان مقابله می کنند/اخلاق و منش علوی از خصوصیات بارز جهادگران

حجت الاسلام آقاجانی روحانی جهادگر گفت: جهادگران در سنگرهای فرهنگی با دشمنان مقابله می کنند/اخلاق و منش علوی از خصوصیات بارز جهادگران می باشد.
کد خبر: ۸۵۰۷۳۷۲
|
۰۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۶
حجت الاسلام آقاجانی در گفتگو با خبرنگارخبرگزاری بسیج از قزوین در روستای سفید آب الموت اظهار کرد: برای چهارمین سال است که در یک اردوی جهادی شرکت می کنم به دلیل اینکه خدمت رسانی در مناطق محروم می تواند به معنای خدمت رسانی به خدا خلاصه شود به دلیل اینکه حضور چهره به چهره افراد جهادگر با اهالی روستا سبب می شود که آنان با شرایط سخت مناطق خود آشنا شده وفعالیت خود را در یک امر خدا پسندانه در راستای همدلی با مردم بدانند.

وی آموزش نماز، مسائل شرعی ، دیدار با خانواده شهدا، قرائت زیارت عاشورا و بررسی مشکلات روستا را از دیکر برنامه  روحانیون در یک اردوهای برشمرد افزود: شایسته است در اردوهای جهادی هرساله جذب حداکثری را از سوی روحانیون که مبلغ دین هستند داشته باشیم واز چنین فضاهایی که نیازمند هستند غفلت نکنیم چرا که غفلت از هم نوع خود در قران یک گناه محسوب می شود.

این روحانی جهادگر اضافه کرد: افرادی که استعداد تبلیغ در امر دین دارند با سفر به نقاط محروم حرکتی جهادی را در اولویت دیگر برنامه های زندگی خود قرار دهند.

آقاجانی تصریح کرد: افرادی که در این اردوی جهادی شرکت می کنند به یک خ.دسازی می رسند که در ادمه این روند هر یک از آن ها تبدیل به یک رهبر فرهنگی خواهند شد به دلیل اینکه در حال حاضر جبهه جبهه فرهنگی است و دور از سنگر وتوپ وتانک جهادگران در سنگرهای فرهنگی با دشمنان مقابله می کنند.

وی اخلاق و منش علوی را از خصوصیات بارز جهادگران دانست و خاطرنشان کرد:افرادی که در این اردوهای جهادی حضور دارند دارای خصوصیاتی همچون شجاعت و تعهد مسئولیت هستند که زکات علمی را که سالها در دانگاه آموخته اند را در این مناطق دریافت می کنند.

تسکین  روحیه مهمتر از یک حرکت مادی است

این روحانی جهادگر خواستار شد: در اولین قدم ضروری است رسانه ها همچون مبلغان  دینی به تبلیغ این اردوها ی جهادی بپردازند تا افرادی که توانایی کمک به دیگران را دارندبتوانند در این امر شرکت داشته باشند.

این مسئول خودسازی ایجاد روحیه و امید  را از اهداف بارز اردوی جهادی دانست و ادامه داد: اینکه فردی در یک روستا حضور پیدا کند و در مدت کوتاهی لوله  کشی ان منطقه را انجام دهد صحیح نیست آن فرد باید در مدت کوتاهی که در آن منطقه مستقر است علاوه بر توجه وکمک های مادی به اهالی آن منطقه روحیه وامید که در این میان عنصر دومی از اولی مهمتر است.

وی ادامه داد: حضور فرهنگی جهادی سبب برکت و ایجاد همدلی در بین  اهالی روستا می شود جهادگران می توانند الگویی شایسته ای باشند چرا که مردم با الگو پذیری از جهادگران می توانند یکی یکی مشکلات همچنین مادی خود را که مدتها لاینحل مانده است را حل کنند.

آقاجانی تصریح کرد: تیم کمیته فرهنگی اردوهای جهادی عمده فعالیت های خود را از کودکان شروع کرده است به دلیل اینکه تمام نکات پرورشی،علمی و تربیتی هر فرد ریشه در کودکی دارد که به هر میزان که آموزش و پرورش آنان افزایش یابد شاهد کودکانی خواهیم بود که در بزرگسالی با مشکلات کمتری  روبرو خواهند بود.

این مسئول خواستار شد: مسئولین که در مناطق محروم حضور پیدا می کنند ضروری است به قول هایی که به اهالی آن منطقه داده می شود عمل کنند و بر اساس توانایی خود مشکلات آنان را بررسی کنند بیان ساده تر عناصر دقت و هزینه می توانند از سوی مسئولین شرایط بهتری را فراهم کند.

به گفته آقاجانی یک گام زیرساختی سبب می شود که حقی از حقوق روستاییان ضایع نشده و به عمران و آبادی روستا کمک کند.

 

 

1002/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار