مسوول بسیج اساتید آذربایجان شرقی در گفتگو با بسیج مطرح کرد:
مسوول بسیج اساتید استان آذربایجان شرقی گفت: اردوی امسال بسیار وزین تر از سالهای قبل بود و استفاده از راویان قوی توانست به غنای سفرهای امسال کمک کند.
کد خبر: ۸۵۰۷۳۵۸
|
۰۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۴

اورنگی مسوول بسیج اساتید استان آذربایجان شرقی  در گفتگو با خبرگزاری بسیج گفت: اردوی امسال بسیار وزین تر از سالهای قبل بود و استفاده از راویان قوی توانست به غنای سفرهای امسال کمک کند.

وی افزود: استانها نسبت به گذشته فعالیت های بیشتری را انجام دادند و یکسری اقدامات اولیه را خودشون انجام دادندو بارزیادی از روی دوش سازمان کم شد.امسال برای حضور در اردوی جهادی  خود دانشگاهها اتوبوسهایی رو قرار دادندکه کمک شایانی کرد.

اورنگی گفت:هرچه قدر در اردوی اهیان نور جلوتر میرویم از لحاظ کیفی و کمی پیشرفت میکنیم و تجربیاتمان بیشتر میشود.امسال نیز استقبال انقدر زیاد بودکه مجبور به قرعه کشی برای انتخاب 25خانوار از 100خانوار متقاضی شدیم

وی تصریح کرد: رفاه و امنیت مناسب منطقه باعث استقبال اساتید دانشگاهها از راهیان نور شده است، اتوبوس ها مسیرها رو میشناختند و مشکل راوی وجود نداشت.

وی درباره علت گسترده شدن اردوهای راهیان نور گفت:با مسن تر شدن نهال انقلاب اسلامی و جلوتر رفتن انقلاب مردم ارزش شهدا را بیشتر میفهمند و زحمات این عزیزان را بیشتر درک میکنند و متوجه میشوند هرچه ارامش دارند به برکت خون شهداست و اینکه حداقل یکبار در سال تجدید میثاق با این عزیزان میتواند در تداوم انقلاب موثر باشد، همچنین بیانات رهبری در زمینه راهیان نور بسیار مهم بوده و تلاش های بسیج توانسته بسیار موثر باشد.

وی درباره حضور دولت در حمایت از راهیان نور گفت: وقتی دولت وارد کار میشود قصد مسئله سیاسی میشود ،کاش دولت ها موضوع راهیان و شهدارا که مدیونشان هستیم با سیاست قاطی نکنندولی متاسفانه گاهی به خاطر عدم درک صحیح از راهیان نور این اتفاق می افتد و با موضوعات جامعه قاطی میشود و حمایت ها واقعی صورت نمیگیرد.

این استاد دانشگاه تبریز گفت: واقعا همراه نبودن دولت جای تاسف دارد زیرا هر ایرانی اگر یکبار در عمرش  به این مناطق مقدس ببیند و خاک شلمچه و طلاییه را زیارت کند  حس میکند رزمنده ها چه کردند  زیرا ذره ذره خک شلمچه شهید گرفته است و اگر مسوولان این نکته را در ک کنند در مقابل دشمنانی مثل آمریکا و استکبار جهانی با سربلندی از کشور دفاع میکنند.

اورنگی مسوول بسیج اساتید استان آذربایجان شرقی  گفت:امیدوارم سالهای بعدی همراهی بیشتری شود و استانهایی که از مناطق دور تر می ایند بتوانند با پرداخت بخشی از هزینه ها بصورت پروازی به این مناطق بیایند.

وی با اشاره به نیاز بیشتر به محتوی سازی گفت:متاسفانه معتقدم خیلی خوب  محتوی سازی انجام نشده است و باید برای بهبود کیفیت محتوی تلاش شود متاسفانه نمی توانیم انطور که باید انها را معرفی کنیم.

زمان از دست رفته زیادی در این بازدیدها در اتوبوس ها وجود دارد که با مستندهای مناسب و کتاب های مرتبط با مناطق میتوان به انها رنگ و بو داد.

وی در پایان گفت :راهیان نور انقدر محتوی دارد که به آن گسترده بپردازیم و باید مسولان را پای کار بیاوریم ما در سفری قبل از این اردوی راهیان نور روسای دانشگاهها را به مناطق بردیم و انها خودشان تاکید کردند که باید به این مناطق بیشتر پرداخته شود و دانشویان باید. از این مناطق بازدید کنند.

 

 

ارسال نظرات