بررسی تحلیلی

ابعاد مثبت و منفی طرح نظام سلامت

عضو شورای دهان و دندان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به خدمات سازمان بسیج جامعه پزشکی در حوزه سلامت افزود: طرح نظام سلامت با کاهش هزینه‌های درمان منجر به کاهش پیشگیری شده است.
کد خبر: ۸۵۰۷۳۵۴
|
۱۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۱
به گزارش خبرگزاری بسیج، اکبر فاضل اظهار داشت: یکی از نقاط قوت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سال 93 توجه به سلامت مردم و هماهنگی با سایر نهادها برای ایجاد طرح تحول نظام سلامت بود.  

این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران درباره ضعف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: این وزارت‌خانه بر بحث درمان بیشتر از پیشگیری تکیه کرده که البته این مشکل در دوره‌های پیشین هم بوده است.

فاضل افزود: زمانی که ما سمت و سوی تمام یارانه‌ها را به سمت درمان می‌بریم و بیمار می‌بیند که لازم نیست پول زیادی در این زمینه هزینه کند برای پیشگیری انگیزه‌ای ندارد و در مقابل زمانی هم که پزشک می‌بیند هزینه درمانی تامین می‌شود برای آموزش پیشگیری تلاشی نمی‌کند.

عضو شورای دهان و دندان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید به حوزه پیشگیری اضافه کرد: ما باید در تمام زمینه‌ها سبک زندگی خود را به سمت پیشگیری تغییر دهیم و آن را در زندگی عملی کنیم و این مسئله را مد نظر داشته باشیم که افراد سالم در جامعه سرمایه هستند و باید از سلامتی این سرمایه‌ها مراقبت شود.

 فاضل درباره پیشنهاداتی که این به وزارت بهداشت در حوزه دندانپزشکی ارایه شده است، افزود: با توجه به این که دندانپزشکی بخشی است که بیشترین پرداخت از جیب مردم را دارد هدفمان کاهش این پرداخت از جیب و از بین بردن واسطه‌های پخش کالاهای دندانپزشکی است زیرا قسمت اعظم هزینه‌های دندانپزشکی به دلیل همین واسطه‌هاست.  

وی درباره اقدامات سازمان بسیج جامعه پزشکی نیز اظهار داشت: این سازمان بسیج در تمام مقاطع در نظام سلامت کشور با اقدامات و حرکت‌های جهادی خود به جامعه خدمت کرده و اهداف این حوزه را پیگیری می‌کند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار